2 takt motor vil ikke starte

Jeg kan ikke får liv i min 2 takt motor. Det er en 300 cc kawasaki som sidder på jet ski. Den har været skildt ad og jeg har samlet den med nye lejer, pakninger ol. Efter at jeg havde samlet den blev den startet op med en "snaps". Den kørte fint på "SNAPSEN" men kunne ikke få benzin gennem kaburatoren. Den blev så renset og efter det vil den ikke starte, heller ikke med en snaps. Der er gnist på tændrøret, men hvor kraftig den ved jeg ikke. Det er et nyt rør. Det ser ud til at den trækker benzin gennem kaburatoren nu. Der står en dampsky (benzin og luft) ud af tændrørshullet på topstykket, når jeg kører starteren rundt uden tændrør. Der er elektronisk tænding på den og det virker som om den tænder på et forkerte tidspunkt. Der er nyt stempel og ringe i den, samt nyt topstykke. Der er god kompotion i den og den har jo også kørt kort tid før. HVORFOR vil den ikke starte? SKulle den ikke starte på en snaps, eller bare slå en skid. Får den en snaps så lugter der lidt af forbrændt benzin og der kommer lidt røg ud af udstødningen. Håber at i kan hjælpe.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne tyde på at du har fået forskubbet tændnings tids punktet, men prøv først lige at skifte dit tændrørs kabel med et nyt.

Hej.

Det er nok lidt med tændingspunktet.

Men en crosser eller hvad det er, har som regel kun et stempel og derfor betyder tændingspunktet ikke så meget. Det vil nu nok mere henvende sig til stempel fjæderen. Når stemplet har noget "Øverste dødspunkt" så skal du tjekke om stemplet åbner op for luft ventilen og benzventilen. Det er vigtigt at stemplet rammer helt perfekt. Det er derfor man skal holde sig væk fra stemplet.

Men igen, tænk på en ford motor med 4 stempler. Stempel 1 og 4 skal starte på samme tid. Når de når "Øverste dødspunkt" Skal stempel 3 og 2 starte. (Det er der det er vigtigt med et teningspunkt.)

Men håber du får den op at køre:D

M.V.H.
Daniel O.
Auto & IT Service
Krudtmanden I/S Erhvervservice

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Skrevet af Krudtmanden den 17-03-2009 21:04

Hej.

Det er nok lidt med tændingspunktet.

Men en crosser eller hvad det er, har som regel kun et stempel og derfor betyder tændingspunktet ikke så meget. Det vil nu nok mere henvende sig til stempel fjæderen. Når stemplet har noget "Øverste dødspunkt" så skal du tjekke om stemplet åbner op for luft ventilen og benzventilen. Det er vigtigt at stemplet rammer helt perfekt. Det er derfor man skal holde sig væk fra stemplet.

Jeg vil da meget nødigt sætte min totakt mc til reperation hos dig, for deri har du da ikke evner. Tændnings tidspunktet er en meget vigtig del af trækkraften på en benzin motor og især totaktere. Og siden hvornår har en totakter fået mere end de to ventiler der sidder i dækkene ?

Krutmanden stemplerne styres jo af krumtapen så og der er et eller 16 stempler det er hip som hap du kan ikke lave om på stemplernes plasering i forhold til hinanden. Jeg går stærkt ud fra vi snakker motor og ikke drev for drev ved jeg igen ting om men 2 taktere ved jeg meget om. Når vi er oppe i en 300cc 2takter går jeg udfra dit svinghjul er monteret med not og det gør tændingen lidt nemmere at håndtere. Så er det højest 4 skruer bag svinghjulet der skal løsnes og kan du dreje ankerpladen. vis du er rigtig heltig kan du enda se mærkerne der hvor bolt hovedet har sidet før. En 2 takts motor køre ikke med ventiler men med ren vakum.

Jeg frygter lidt du har lavet en fatal fejl da du delte din blok for at komme ind til lejerne. For i mine øre lyder det meget som om det kunne være falsk låft.
Du har ikke haft en skruetrækker eller ligende i da du delte blokken vel. for så kunne du nemt have lavet en risse der er stor nok til motoren kan suge låft der og så trækker den ikke benzin fra kaburatoren den smule der kommer kan ikke andtænde fordi blandingsforholdet er helt til hundende.

Du kan kontrolere det ved istedet for at give den en snaps så få fat i noget diesel start, alm. deo kan også bruges vis det vare lige er for at prøve det. Det skulle andtænne uden proplemer.

Vis det er tændingen der står forkert kan man somregel enten få nogen tilbage slag så står den fortidligt eller lige få den igen men den vil ikke tage omdregninger. Og så skal du have fat i et tændingsmicrometer og instruktionsbogen og se hvordan din tænding skal stå.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Skrevet af j håndstad den 22-03-2009 01:53
Nu rabler det da også for Håndværkeren , det er en jetski der er tale om
Ja det smuttede lige  Jeg havde ikke læst at det var en jetski.
Nu er jeg så også previligeret at min mc har tre ventiler, jeg køre med sidevogn

Håndværker.  Se hvad du nu har lavet , nu får jeg skyld for at det er mig der slger der er ventiler i en 2 takter.........Jeg tror ikke han forstod vores lille dialog
Min fejl.

Så er det rattet.

Det er sku da heller ikke til at finde ud af med alle de navne


<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Nu tror jeg ikke der er mulighed for at noget kan snige sig ind hos Krudtmanden, han er uden for pædagogisk rækkevide. For magen til gang vrøvl skal man da lede længe efter, nok kan jeg vrøvle, men Krudtmanden slår mig med adskellige længder
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis