røgalarm

Jeg har nu renoveret min kælder færdig. Og det ene rum dernede skal være et hobbyrum. hvor batteri lader skal stå og andre ting skal stå. så jeg vil gerne have sat nogle røgalarmer op men jeg kan ikke rigtig finde hvad jeg skal bruge.

1 det skal være 230V
2. de skal kan snakke sammen. dvs. hvis den ene larmer. SÅ begynder de andre også. Og det skal de gøre trådløst.

det er netop problemet med punkt 2. de fleste røgalarmer kan kun snakke sammen via ledning. Og jeg har ikke muliged for at trække ledninger rundt til alle sammen hvis det skal være via ledning.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvom du finder et produkt der er trådløst til 230V - så skal du nok regne med at der sidder et backup batteri i den enkelte detektor/melder alligevel.

Jeg nu lige overveje et rent trådløst system med 9V batteri - priserne er meget fordelagtige sammen med friheden uden ledninger.

Finder du et produkt der kan trådløs 230V så læg lige en note her - det er altid rart at vide hvad man kan skaffe :)

Mvh.

René

Trådløst giver aldrig en 100% sikker forbindelse, der vil altid kunne være inteferrens eller lignende støj uheldigheder, der periodisk kan afbryde signalet. Det ser jeg som en kæmpe ulempe, når det er produkt der skal redde liv. Måske du skulle overveje en gang til om en ledningsløsning kunne implementres. ?

Kun perfekt er "godt nok"

LK laver også et produkt de kalder IHC Alarm. Det kan en masse forskelligt, men er også koblet op med et 12/24 V nødstrøm til alarmer og sensorer.

Se mere her:

http://www.lk.dk/public/s_gen2.asp?what=tekst&sideid=92
Det er ok at der skal sættes et 9 volt batteri i.
Den trådløse funktion er en ekstra sikkerhed - men ikke sikkerheden. Derfor bør der være en røgalarm i hvert rum man opholder sig.
I stedet for at begynde at trække ledninger osv. bør flugtvejene/mulighederne løbes igennem i hovedet til, hvis alarmen lyder.

Mit eksempel - evt. alene hjemme på 1. sal om natten med 3 små børn - hvordan kommer jeg ud?

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis