Maling af pap/karton

Hej Jeg har en fodboldtrøje som jeg gerne vil have hængt op i en ramme. Til dette formål fik jeg i julegave en speciallavet ramme, samt et hvidt, tykt og spejlblankt stykke karton som bagbeklædning. Sidenhen har projektet så lagt stille hen idet jeg ikke ved hvordan jeg maler kartonnet. Jeg vil gerne have det malet i en relativt speciel bordeaux farvet rød og derfor vil det være fint hvis jeg kunne gå ned til en farvehandler og få blandet malingen fremfor at købe et stykke rødt karton, som ikke er til at få i den farve jeg ønsker. Hvordan maler man kartonnet? MVH Kasper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Køb en god og ordentlig lak rul, den kan fåes for ca 50 kr, men den er bedre end en pensel der vil lave spor. En lak rulle vil lave en jævn overflade. Evt slib kartonet lidt let, da du skriver det er spejl blankt med sandpapir minimum korn 300. Du skal være opmærksom på, ikke fordi jeg tror det er noget problem når kartonet er så tykt, men det kan måske slå sig en lille smule.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
jeg vil nok vælge at spraye det i ganske tynde lag over flere gange.
Ja jeg har selv prøvet det med at spraymale et stykke pap. Som der osse bliver sagt så, spray malingen på ad flere gang, for så slipper du for at det bobler op. Jeg gav mit pap 5-6 gang.

Held og lykke med det.

Mvh gittemor
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også