Nedgravning af elledninger

Hej! Kunne rigtig godt tænke mig at få gravet de hængende elledninger, der går ind gennem gavlen ude fra vejen ned i stedet. Er der nogen der ved, hvad det ca. burde koste at få gjort og hvem man henvender sig til? Kommunen? Elselskabet? Bedste hilsener!

 Adam

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på mange ting. Hvor langt er der fra mast til installation/tavle. Skal der graves i fortov, vej, nabohave osv. DONG gav mig et tilbud 35.000. Jeg mente det var for dyrt og kontaktede den lokale el-installatør. Jeg gravede selv renden, installatøren leverede 50 m kabel + dækbånd, ny tavle med målerramme og monterede det hele for 15.000. Dækkede så selv til igen og murede kablet ind i væggen.

Er NESA ikke i gang med at grave el-ledningerne ned i nordsjælland? Med lidt tålmodighed kommer de forbi dig helt gratis. Det kostede ihvertfald ikke noget da mine svigerforældre i Birkerød fik deres kabler nedgravet.

Mvh You Can Do It!

Det lyder jo lovende! Det er bare det, at hele gavlen skal skiftes - og så ville det lette det lidt ikke at have højspændingsledninger hængende om næsen...

 Adam

Aha - interessant! Nogen der ved hvad slags tilskud og hvorfra....kommunen?? Må nok snakke med dem..og installatøren.

 Adam

Jeg tror desværre det tilskud er forbi, men det ved installatøren sikkert. Der var ihvertfald ikke noget tilskud til min opgave. Der var engang, specielt efter orkanen i 1999 (tror jeg det var) - Der kunne man få 1500 kr i tilskud, ihvertfald i sønderjylland. Dette var for at få luftstikledningerne lagt ned og undgå at de klaskede sammen når det blæste. Det tilskud varede kun nogle år.

Man kan i de fleste tilfælde sætte sig ned og vente på at elselskabet kommer forbi og graver det hele ned, men tvivler på stikledningen bliver helt gratis. Hvis du selv bekoster det nu, er stikledningen din egen. Med de gebyrer elselskaberne finder på, dukker der sikkert også noget "leje af stikledning" op engang. Det er selvfølgeligt gætterier, men da et 4*10 mm2 kabel koster ca 100 kr pr m. er det jo ikke den vilde udskrivning. Kan du så også beholde din nuværende tavle er det jo til at se sig ud af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis