meget højglans skrivebord

Hej Jeg er i gang med at bygge mit eget skrivebordsmiljø og skal nu til at male det. Jeg kunne egentligt godt tænke mig at få lavet bordpladen i en meget højglans hvid! (lidt som dette bord http://www.ilva.dk/produkt/59201383/gino?webgrp=S%F8gning) Jeg ved at disse borde bliver spraymalet, men er det ikke muligt at gøre det på en anden måde? Kravet er bare at det skal være skinnende hvidt :)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det optimale ville jo nok være at lade en autolakerer eller lignende sprøjte den, men hvis det - eller hjemmesprøjtning ikke er en option, så kan du godt få et fint resultat ud af at anvende en højglans alkydmaling og en malerruller beregnet til formålet.
Hvis jeg skal opnå en meget høj glans, så vælger jeg også ofte at polere en del bagefter. Især hvis du lægger en højglanslak på (og nartuligvis polerer igen og igen) bagefter bliver det næsten spejlblankt.

Du kan finde mange andre tråde med præcis det samme spørgsmål hvis du bruger søge funktionen.
Ja jeg har kigget rundt :) (efter jeg har skrevet indlægget)... mange af trådene omhandler dog folk som ender med at spraymale bordet (eller bruger akryl maling, det vil jeg helst undgå hvis muligt)... Men det lak du snakker om hvordan og hvorledes skal det påføres efter jeg har malet og hvad skal jeg sige ude i byggemarkedet når jeg skal have lakken?(er gået i gang med at grunde bordet)
Den alkyd maling du evt kan bruge, kan være Fluggers Alflex glans 90 (90 er den højeste glans på maling du kan få). Den koster ca 200 kr for en liter. Påfør den med en fin lakrulle.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
kør i flügger og fortæl om projektet eller bed om stanardfarven hvid glans 90 og den fineste lakrulle de har, evt. noget grunder til føstegang.
påføres i meget tynde lag, 1 - 3 gange
Husk at mellemslide lagene 1. gang korn 120, 2. gang 180, 3 gang korn 340 og til sidst skal bare poleres og til en lakvoks.

så har et bord som er hundre gange pænere en de købte

Magnusson
Profesonel gør-det-selv

Magnusson

Alt i gør-det-selv

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også