frakoble pers. airbag

Hejsa

Jeg vil gerne have frakoblet min airbag i passersiden , da vi gerne vil have autostolen til at stå der. Men på denne bil er der ikke sådan den bare lige kan slåes fra, så
jeg havde tænkt mig at frakoble stikket fra airbag , og indsætte en modtand i stedetfor
så lampen ikke lyser. men kan ikke lige vide hvad modstand jeg skal sætte i , da
jeg f.eks ikke har turde at måle ohm i airbagen , da jeg mener at fluken sender en lille spænding ud for at måle Ohm . Men det gør bilen sådan set også hvergang man starter så det kan da godt være jeg kan sætte fluken på , er der nogen der ved om man kan det, uden airbagen springer ?
Ja så ang lovgivningen , der står man gerne på have frakoblet airbagen og sætte
barnestol der , men f.eks hvis jeg har frakoblet airbagen , og bliver stoppet af politiet
hvad sker der så ? jeg kan jo ikke direkte bevise at airbagen er koblet fra , vil det kun give bøde eller også klip ?

Håber på nogle gode svar

<p><em><strong>Mvh Robert</strong></em></p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er MÆRKELIGT  

Hver gang nogen spørger om noget med deres bil så tror de alle sammen at vi alle ved eller kan gætte hvilken bil det drejer sig om - mærkeligt  ikke  ???????

Spøg til side  -  på de fleste biler skal der bruges en modstand på 2,2 Ohm som forbindes i det stik som normalt er tilsluttet airbagen

For at det er LOVLIGT skal der samtidig placeres 2 klistermærker hvor der står at airbag er frakoblet - det ene i dørens forreste karm - det andet på et i kabinen synligt sted.

Hilsen Polobjørn 


"AUTOELEKTRIKEREN"

hvis det er en vw eller audi fra ca. 1995- 2005 så skal modstanden være 2,7ohm

 

men jeg har nu fler gange bare målt modstanden over airbagen med en fluke

det er der nu aldrig sket noget ved - endnu

Hejsa selvfølgelig det er en Daewoo Nubira 2000 , 1999 model .

Ang klistermærker ved du hvor man kan købe dem , eller skal jeg prøve ebay. Jeg behøver ikke andre dokumention for at bevise at airbagen er deaktiveret??.

til jetdirect jeg er nu ikke afskrækket for at selv gøre er selv udlært mekaniker , men var noget i tvivl om jeg bare kunne "jage" fluken i og måle modstand , uden det sagde "bang" ;-)

tak for de gode svar indtil videre

<p><em><strong>Mvh Robert</strong></em></p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis