Lave DVD Video?

Nu har jeg så fået fat i NERO 9. Jeg har konverteret nogle avi filer til MPEG2 og vil gerne lave dem til en DVD video. Jeg går ind i nero vision og trykker på DVD video. Jeg vælger hvilke filer jeg vil brænde og trykker så brænd. Men min dvd afspiller siger at disken er korrupt/fejlfyldt eller hvad den nu skriver. Noget der ved hvad jeg skal gøre? kan det have noget at gøre med at jeg bruger DVD+Rw skiver?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv evt at lave filmene om til dvd-filer inden du brænder med Nero. TMPGEnc DVD er et bud på et program, der kan lave mpeg om til dvd-filer og derefter kan Nero uden problemer brænde dem son en dvd-video.

Hej sømand.

Det kan godt have noget at gøre med at du bruger RW skiver. Men det er ikke sikkert. Rigtigt mange af de nye DVD afspillere, kan læse hvad som helst.

Jeg laver selv rigtig mange DVDer og jeg bruger et program der hedder ConvertXtoDvd. Her kan jeg lægger flere afsnit ind af en serie og lave menu, underlægnings musik, baggrund, undertekster og meget mere.

Nu fik jeg det så til at virke. Fandt et program, DVD Flick, der virker helt perfekt. Kan tilføje filer fra stortset alle formater, og den konverterer dem selv til MPEG2. Kan også lave menuer og alt muligt andet. Men tusind tak for hjælpen.
Du kan evt. forsøge at slå "DLA" fra på drevet - kan give omtalte problem.

klik på "denne Computer"
højreklik på dit DVD/CD-rom drev og vælg "Egenskaber"
vælg fanebladet "DLA" og fjern hakket for DLA

test og se om det giver en ændring
nu har jeg så du nyt problem. Jeg kan godt se mine film på en dvd afspiller men efter lidt tid passer filmen og lyden ikke sammen længere. Hvis jeg spoler lidt tilbage og starter igen så passer de sammen igen i lidt tid. Hvis nogen ved hvordan jeg kan løse problemet uden at skulle brænde om ville det være ekstra fedt da jeg ikke har mine avi filer mere men kun har filmene på dvd.
Annonce
Det bliver svært at få billede og lyd til at passe sammen igen. Har haft gjort det.. Men en længere omgang..
Så gemmer derfor avi-filmene til at jeg ved om dvd´en er ok..
hvis jeg fik gendannet avi filerne hvordan ville du så løse det?
Så ville jeg vælge et andet proram..

Jeg bruger TMPGEnc DVD og WinAVI Video converter.

TMPGEnc DVDauthor lave fra MP(E)G 1/2. Der kan laves flere film på samme dvd og laves simple menuer.
Der kan godt laves dvd´er over 4,3 GB, men man bliver spurgt om man vil det.

Winavi kan lave fra AVI/MPG. Der kan ikke laves menuer. Der kan også laves flere film på samme dvd..
Programmet fortæller ikke, hvis den færdige dvd, overstiger 4,3 GB. 
Men det kan indstilles, men virker ikke altid..

ConvertXtoDvd er også godt og let at bruge.. Kan tage flere forskellige formater, bla AVI.

Det færdige produkt fra de nævnte programmer kan brændes som en dvd-video i Nero..

Men husk, at ved flere film  på samme dvd, skal filmklippene har samme bitrate i billede/lyd, for ellers har du dit problem, med at billede og lyd, ikke passer sammen, igen...

Har kun meget lidt erfaring i at bruge MP(E)G2 film.  Men efter hvad jeg har erfaret, så er MP(E)G2 ikke særligt egnet.. Brugte det tidligere til at lave nogle få super-video-cd, men det gik jeg bort fra, da dvd´en brænderen blev til at betale.. 
Men har aldrig forsøgt at lave det til dvd..
der er ikke nogle særlige codecs man skal hæve installeret for at kunne brænde filmene ordentligt. Så hvis jeg bruger du program til at lave avi til mpeg2 og så bruges tmp til at lave dem til dvd og på brænder med nero så burde det virke? Hvis jeg f.eks. Vil lave nogle episoder erfa en serie til en dvd hvordan sætter jeg så mine film til at hæve samme bitrate? Er tmp gratis?
har nu prøvet at afspille en episode af af en serie på en anden dvd afspiller og der virker den fint og den eneste forskel jeg kan få øje på er at der er du divx logo på den anden afspiller og der ikke er på min men der er så du xvid logo på min og det er der ikke på den anden. Den anden afspiller er indbygget i en projekter. Min afspiller er en lumatron dvd28. Håber nogen ved hvad der er galt. Hvis det kan hjælpe med at løse problemet så har jeg ace mega codec og hverken den officielle divx eller xvid.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis