Lave DVD Video?

Nu har jeg så fået fat i NERO 9. Jeg har konverteret nogle avi filer til MPEG2 og vil gerne lave dem til en DVD video. Jeg går ind i nero vision og trykker på DVD video. Jeg vælger hvilke filer jeg vil brænde og trykker så brænd. Men min dvd afspiller siger at disken er korrupt/fejlfyldt eller hvad den nu skriver. Noget der ved hvad jeg skal gøre? kan det have noget at gøre med at jeg bruger DVD+Rw skiver?
Nu har jeg så fået fat i NERO 9. Jeg har... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
TMPGEnc fåes en freeware version, hvor MPG2 funktionen lukker efter 30 dage, men resten af programet er frit/åbnet og virker. Det kan lave AVI til MPG.

TMPGEnc dvdauthor er ikke gratis, men kan kan fåes en demo.. Så hut jeg visker..

WinAVI er heller ikke gratis, men kan også fåes i en demo..

ConvertXtoDvd er heller ikke gratis.. Demo kan fåes.


Enkelte afsnit/kapitler af en dvd, kan laves med f. eks DVDx, (freware). Der kan du sætte bitrate som du ønsker.. Blot husk at sætte den ens hver gang.. Der kan man også rippe hele dvd´er, men det er jo ikke aktuelt længere..

Dvd region+ccs free kan fjerne kopibeskytelsen, hvis man nu skulle have brug for det.. (Husk nu loven om ophavsretten..) Er ikke gratis.

Dvdshrink 3.2 kan gemme dvd på din HD. Freware.

Så vidt jeg ved, kræver det vist ikke noget videre i codec, for at kunne brænde en dvd i Nero. Ej heller at lave AVI/MPG til VOB (dvd). Men de skader ikke at installere, i forhold til de ovennævnte programmer..

Har en dvdafspiller, der er 7 år gammel, længe før Xvid/DivX, og den afspiller fint brændte/hjemmelavede dvd´er, så det skulle ikke være, der at det halter, men det kunne det jo godt være..

Jeg ville undlade MPG2 og lave det til MPG1 i stedet for.. Tænker har på TMPGEnc, da funktionen med MPG2 koster.. Og jeg tror heller ikke, at der er den store forskel i kvali på det færdige resultat..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis