LDS udsugning til sandblæsekabine?

Jeg vil på et tidspunkt lave en lille sandblæsekabine til garagen, men har endnu ikke regnet ud hvordan jeg selv kan lave en lille udsugning. Ikke noget vildt, bare så man kan se hvad der foregår inde i kabinen.

Er der nogen der har forslag til gamle dele man kan bruge til at lave sin egen udsugning? Det skal være billigt, sjovt og gerne genbrug

Regner med at lave den af en olietønde Her er lidt billeder jeg har fundet til inspiration..

Mvh Rasmus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller en gammel emhætte, der har flere hastigheder... og lys...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
ja, sgu da.. jeg var ude i noget med en motor og noget blæserhjul, men det der er da meget nemmere.
Fedt projekt - det tror jeg jeg vil kopiere.
Nogen der ved hvor kan man købe de "manchetter/muffer" hvor man stikker hænderne igennem?
Og - hvordan med udsugning er der nogen der har erfaring med det?
Godt nytår 
Jeg byggede for nogle år siden en sandblæsekabine i nogenlunde samme størrelse ovenpå en gammel gruekedel, der så fungerer som opsamling af mediet (jeg bruger glassand)
Kabinen blev forsynet med en cyklon på udluftningen, således at det meste drysser tilbage i opsamlingen. Egentlig sug fandt jeg ikke nødvendigt, men lidt støver det da ud i lokalet, selv med et filter på. Det var et spændende projekt i sig selv, se evt. her
cyklonberegninger
I dag ville jeg nok 3D printe sneglen til kalorius
Godt Nytår

If you can't fix it with a hammer you have an electrical fault  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis