Sprayhood til en Maxi 77

Jeg er jo i den situation at investeringer i vores båd er godt.
Der står mange til på ønskesedlen. Kortplotter, solceller, vindmølle og hvad ved jeg. Det hele kommer jo ikke på en sommer, så det næste bliver sikkert en ny Sprayhood der er bred nok til man kan sidde i læ under den og som har ruder man kan kigge gennem.
Men hvor i nærheden af Svendborg skal man henvende sig.. Vi skal jo have super kvalitet til lav pris ;)
Har du erfaringer med en kalechesmed eller hvad.
Jeg tror ikke vi har lyst til at sy den selv. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Grandoldman.

Jeg forstår godt du gerne vil have en "rigtig" sprayhood på din 77'er.
Svenskerne kalder den lille sprayhood for suffløse kapellen.

Da den svenske krone står meget lavt, kurs 0,68  kan du have kontant fordel af at købe en sprayhood derovre.
Der er flere der laver og sælger, fiks og færdigt med bøjler.
Det er ofte lagervare. Der er jo mange maxier derovre.

Her er 3 web adresser til nogle kendte.

www.garbo.us
Angivet pris for stor sprayhood med bågar 6.000 SEK = 4.080 DKK.

www.rs-ab.se.
Desværre ingen priser på nettet, men gode billeder af telt (kapell) med fuld ståhøjde.

www.kapellmakarna.se
Ingen priser, men fint billede af stor sprayhood på en 77'er.

Skriv eller ring til dem. De forstår sagtens dansk, især hvis vi taler langsomt og tydeligt.

Hvis du er hurtig kan du vel stadig tinge lidt om vinterrabatten.

Held og lykke.
Ved du hvad det her er for en??
Maxi 77 Segelkapell för Seldén-rigg Färg nr 19 (kitt/offwhite) 1 500:-

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, sådan en købte jeg i august, det er en bompresenning til selden mast, altså den alufarvet mast ikke den sorte Briand mast. Jeg mener det var hos garbo jeg købte den, uden problemer, han sendte den med det samme, da jeg modtog den overførte jeg penge til hans konto. vær dog opmærksom på at det koster ca 300,- svenske i porto. Vh Mikkel

Riggeren på Pilegårdsvej i Svendborg er super. Billig er han nok ikke.

Han er også behjælpelig hvis du vil sy en selv.

Christian Rasmussen sejl http://www.christianrasmussensejl.dk/  bestiller i polen og det er billigt og ok.
Men det er oftes efter gamle modeler.

Så du må forsøge dig.

Held og lykke


<p><em>Hermansen</em></p>
Vi skal have ny kaleche på vores Albin her til foråret (hvis vi får lidt basseører tilbage fra skattefar), og vi bestiller den hos Schultz Kalecher i Kolding. De virker fornuftige både i pris og service (vi skal give omkring 7000 for 'den store' alt inklusive, dog uden bøjle og låse).

Hvis nogen herinde har andre erfaringer med dem eller kender et bedre tilbud, hører vi det gerne

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Schultz i Kolding laver god kvalitet, og hvis den gamle er fra dem, og bøjlerne passer, så er det vel langt det nemmeste.
I Vejle findes også en kvalitets kalechemager, HR-Sejl. Han er med på Fredericia messen hvis du kommer der.

I går var kursen på SEK 0,65, så Sverige er en hård konkurrent på alt i bådudtyr lige nu.
Se på en af de tidligere nævnte links, eller på dette link som er en liste over alle der sælger kalecher i Sverige.
http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?aid=105.

Det skulle ikke undre om du kan få samme pris i , altså 7.000 SEK, men det svarer jo så til kun 4.550 Dkk.
Hertil kommer fragt, men fragt er ligeså dyr internt i Danmark.

Det fremgår ikke hvilken Albin model du har, der findes jo mange.
Men hvis du tjekker priser, kunne det være interessant at høre resultatet.
Peter E:
 
Nej vi reklamerer jo ikke med at det er en Albin 25 

Vi sad i går og søgte på nogle af de svenske sider, og også på Google, men kan ikke rigtig finde nogen priser. Man skal formodentlig henvende sig og få et tilbud, men med et sprog, hvor en kaleche hedder 'Kapell', et tilbud hedder 'Erbjudande' og sjov er 'rolig' vil vi nok hellere holde os til de danske leverandører, selvom vi bor et ejendomsmæglerstenkast fra Malmö...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis