Muldvarpe-skræmmer

Hej

Er der nogle af jer der har erfaring med muldvarpe-skræmmerne? Jeg kan se, at man kan få en på solceller også, måske er den ikke så effektiv.
 
Stor prisforskel undre mig fra 200 kr til 550 kr ??

Vil meget gerne af med dem inden vi skal nyde haven til foråret.

Som nye husejer ville det være skønt, at vide hvornår man må brænde affald af på egen grund?

Mvh Vimse
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det mest effektive løsning er mulvape sakse. de der lydgiver

vender dyret sig til dem efter en kort tid.!!!

eller hvist man skal være dum.? så stil en plade vibrator og lad den køre.

så mulvape de flygter fra vibrationer. det er fare for færde at ders gange

brydder sammen.
Vimse, prøv at skrive muldvarp i søgefeltet i den øverste, blå bjælke, helt ude til højre og klik på den nærmest usynlige lup.
Så får du læsestof og inspiration til de næste mange timer! :)

Åhh Totalhans, igen for meget snaps?

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak nu er det ikke plade-vibrator jeg har flest af, men muldvarpe-saksen lyder grimt, men jeg har hørt at det måske kun er EN muldvarp til EN have, så måske skal jeg bare have den fanget.
Lidt vildt at give 550 kr på noget de/den vender sig til.

De skræmmedimser virker ikke en dyt.

Er du sikker på, at det er mulvarp???

Hvis ja, så står det skrevet alle steder, at der ikke må komme til at lugte af menneske, når du sætter saksen..
Så tænkte jeg, at hvis jeg nu var en mand og kunne pi*** stående, så var det vel løsningen til, at få dyrene til at flygte..
Rent, næsten sterilt kvælstof, det skader vel ikke at prøve.

(Så så - ingen sjove ideer, jeg har masser af brændenælder)


Sniffer  
Skadedyrslaboratoriet kan ikke påvise nogen effekt af de såkaldte muldvarpeskræmmere. De eneste 2 ting der pt har dokumenteret effekt er sakse og muldvarpegas. Gas må dog kun anvendes af en med mx-certificat og ikke nærmere end 10 meter fra bygninger (da der er tale om fosforbrintegas der er rigtig giftigt).
Annonce
Mange tak for svarene, jeg synes allerede at det lyder uoverskueligt, men løsningen må være, at jeg ringer efter en mand gas....

Det får du ikke gavn af før jordtemperaturen er over 5 grader (og gerne 9). Et andet problem ved at få en skadedyrsbekæmper ud og gasse er at det koster en del. Og er der muldvarper i de omkringliggende jorde, er det en stakket frist. Et par dage efter gassen er lagt i skuddene vil nye flytte ind.

Så medmindre du får en til at gasse jævnligt (hver 14 dag) er sakse det eneske fornuftige. Fortvivl ikke hvis det ikke virker i starten. Bare bliv ved med at sætte sakse, efterhånden vil du få taget på det.

En særdeles effektiv - men ikke helt miljøvenlig muldvarpedræber!

Sæt en 3/4 vandslange i udstødningsrøret på din bil og så bruger du gaffatape til at tætne rundt om udstødningsrøret og vandslangen. Put den anden ende ned i et vilkårligt muldvarpeskud og stamp let med lidt jord.

Start bilen og lad den stå i tomgang i 10 minutter, inden du flytter slangen i et nyt muldvarpeskud. Fordelen er, at du kan komme langt rundt i haven med din "vand"slange. Og det er altså bare hamrende effektivt...

NB - fungerer ikke med dieselbiler!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

hvist man skal ruinere mulvarp gangene. så fyld den op med gas og tilfør

en knist.??? buummm så er ders gangene er rydet og dyret.!!!!!

buummmm...... nok lige drastisk nok

jonasvs har den nemmeste løsning - jeg selv bruger en gammel støvsugerslange.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis