Motorophæng Volvo Penta MD11

Hej jeg står lige og er ved at afslutte en handel ved en forhandler om en MD11 som er istandsat. Men ham forhandleren er vist en være krieler så jeg vil lige forhøre mig om hvad der er bedst af motorophæng.

Som det første foreslog han mig nogen så nogen uden rat meget gummi det var ca 2cm fra bund til gevind. Bag efter foreslog han mog nogen temmeligt store runde som der skulle være olie i for at dæmpe. Jeg synes det var at gå lidt fra den ene yderlighed til den anden.

Så jeg ville lige høre hvad i foreslår af motorophæng til sådan en motor.

Kort beskrivelse
Vægt 250kg
Omdr 2500
cylindre 2
hk 25

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Hej jeg står lige og er ved at afslutte en handel... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer and på hvordan man sejler.

Jeg sejler langt uden stop og mange gange er jeg intereseret i at komme hurtigt frem så derfor kan jeg bruge mine udregninger.

Hej mr. 5 hk
Se nu er alt jo relativt, men min gamle Mercedes på 40 hk. bruger ved 1800 omdr. ca 2,75 l/t. Farten er ca 6 kn. ( luna 26 ) ved 2600 omdr er farten 7,5 MEN brændstofforbruget er til gengæld 7 l/t. Bare for at anskueliggøre at større fart er lig md STORT brændstofforbrug.

MVH Finn
Så er motoren næsten i jeg lavede et stativ af to stiger og nogen "spændebånd" men det var sku lige ved at gå galt stigerne bøjede temmeligt meget. Så vi fik dem lige stivet af og så spillede klaveret igen.

Ophængende er vetus de store hydraulik dæmpet. Jeg smider lige nogen billeder af løftet.

Her kommer billederne.

Det kan ikke andbefales at leje, låne eller købe nye stiger for at lave det nummer her. Det er næsten umugligt at undgå at stigerne vil bøje lidt den ene eller anden vej ihvertfald når det er i den tunge motorklasse + 200kg.

Lige lidt flere

Det ser da meget opfindsomt ud! :-)

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis