indstilling af blandingsskrue

Er her nogen som ved hvordan man indstiller blandingsskruen på en karburator ? Jeg har prøvet men jeg syns ikke jeg kan hører nogen forskel selvom jeg skruer blandingsskruen 2, 3 eller 4 omgange ud. Hvis jeg skruer den helt i så kan jeg godt få motoren til at dø.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har du manualen.!

blandings skruen skal stå på 1.5 omdrening ud efter den er skruet i bund med let modstand.!

hvilket knallert sidder blandings skruen på.!!!

jeg har servicemanualen hvor der står at skruen skal være skruet 1,5 til 2,5 omgang ud.
Men den var kun skruet 3/4 omgang ud inden jeg selv ville justere.
Det er fordi jeg gerne vil lærer at sætte den rigtigt.

Jeg syns ikke der sker noget selv jeg skruer mange gange ud.

Det er en kymco super 8 med en CVT karburator som på billederne her: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/karburator.html
Du kan ikke regne med dine indstillinger når motoren er ubelastet.
Men er det ikke kun der at blandingsskruen har betydning når motoren er ubelastet i tomgang ?
Jeg prøvede at gasse lidt op for at hører hvordan det lød når den falt ned i omdrejninger igen.
Men jeg vil hellere vide hvordan jeg rigtig skal gøre så jeg ikke skal prøve mig frem.

det er indeste mulighed at prøve sig frem.!

jeg hade samme problem man får jo erfaringer at justere der hvor

der trækker mest,! og justering sker når motoren er varm.

hvad efter manualen sirer om skruen skal stå mellem 1.5 til 2.5 omd. ud

så prøv at sette skruen 2 omd. ud som udgangs punkt.?

en lille tip prøv at gasse fult op så det hyller i omdrejninger og

juster til motoren er oppe i de højeste omdrejninger.!!!!! hvist man har modet.???

Annonce
Der var en som skrev at det kunne være fordi mange scootere er beregnet til de varme lande 20-40 grader og det jo lidt koldt i danmark lige nu.

Så måske er det tomgangsdysen som ikke passer til temperaturen i danmark.
Og er det ikke rigtigt at kold luft fylder mindre og dermed kommer der mere luft ind i cylinderen men stadig samme mængde benzin ?

Måske derfor at der kommer for lidt benzin ind.

Det er rigtigt at kold luft fylder mindre, men det skulle øge den kraft din motor har. Hvis du eks. køre i en klam tåge, yder din motor også mere da vand udvider sig ca. 90 gange når det er blevet til damp.

Så om det er kold eller lun luft skulle ikke have indvirkning på din motors benzin blandning, og som H2H skriver så skal den stilles når motoren er varm.

Du skal indstille luftskruen såleds at dit tændrør har en brun farve. Så får den den rette blanding. Hvis tændrøret er sort så får den en for fed blanding, for meget benzin og for lidt luft. Er tændrøret helt hvidt så får den en for mager blanding. Stil skruen på standardindstillingen til at starte med og lade den køre lidt tid. Kig nu på tændrøret og stil på luftskruen. Hvis luft/benzin blandingen indenholder for meget benzin så skal man skrue blandingsskruen ud. Hvis luft/benzin blandingen indenholder for lidt benzin så skal man skrue blandingsskruen ind.
ok hvor længe skal den så kører i tomgang før man checker tændrøret ?
Den skal køre så længe, at der kan nå at komme aflejringer, hvis blandingen er for fed. Hvis den kan køre, så kør på den en time eller lign. Det er ikke tilstrækkeligt at lade den køre i tomgang, for i tomgang, køre den på at andet benzintilførelse system. Hvis den ikke kan køre og du ikke kan få den til at køre forholdsvis jævnt ved at indstille luftskruen i standardpositionene, så kan det være at der anvendes en forkert dyse eller at der er et andet problem. Vi den ikke køre jævnt, oser meget og standardpositionen for luftskruen ikke hjælper, så anvender du nok en for stor dyse.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis