Forgrening af brugsvand til pex rør

Jeg har lige brug for lidt hjælp.
Jeg er ved at lave nyt badeværelse og skal i den forbindelse have fordelt mit brugsvand ud til bruser, spa, håndvask og toillet. Tilgangsrørerne er 18mm kobber rør. Fordelingen laves i 15 mm pex rør til de enkelte ting, men hvordan skal selve forgreningen laves så det er lovligt og må støbes ned i gulvet. Skal der loddes en forgrening eller må det laves i Conex?  Det bliver en VVS'er der skal lave det, men jeg skal selv stå for materiale indkøb. 
VH Mike
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tror ikke det er muligt at lave en lovlig skjult samling af kobber-pex, da man jo ikke kan lodde som man gør med kobberrør men må have en form for conex-samling på pex'en. Kan du ikke lave en overgang i bunden af et skab f.eks. med en inspektionslem så man kan se at det er tæt og godt ?

Hej

Du må ikke selv rode med de ting, og dit spørgsmål viser jo tydeligt, at du ikke har den fornødne indsigt i vandinstallationer.

Jeg forstår udmærket det fristende i selv at udføre sådanne ting, men min hverdag er jo netop at bemærke sådanne fejl i mange varianter, såsom  i forbindelse med: Syn- og skønssager, tilstandsrapporter, alm. bygningsgennemgange, køberrådgivning.....

Det altså bare træls når først den juridiske mølle kører efter et eventuelt hussalg og man skal betale sagsomkostninger og en håndværker til at lave tingene om!

Nu skriver Mike20 jo at han vil få en VVS`er til at lave det!!

Hvorfor fører du ikke dit 18 mm kobberør ind under spaen og laver din samling der, dette vil være lovligt, samt alligevel skjult

Du kan få en 4 fordeler hvor du kan tilslutte dit 18 mm kobberør og hvor der er 4 afgange i til 15 mm pex, så får du færrest mulige samlinger.

Venlig hilsen

Klaus

Må man indmurer en 3grens pexrørs fordeler til varmt brugsvand ?? eller skal der være en besigtigelseslem ?? hvor kan man finde regler om dette ?? Vi har en sag kørerende med forskellige meldinger om dette.
Nej, den må man ikke murer inde, det er jo en samling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis