Nye hvide fuger bliver grå

Hej,

Vi har netop blevet færdige med vores nye badværelse. Men vi har et stort problem...

Vi har fuget med LIP hvid fugemasse! Efter ca. 12 timers tørre tid er der kommet nogle grå nuancer, som om fugerne er fugtige, enkelte steder. Disse er næsten forsvundet efter ca. tre døgn. Men ikke 100%

Efter ca. 72 timer gave vi hele rummet LIP fugeforsegler, som har fået lov at stå ca. 3-5 min., hvor efter det så blev tørret af og det hele fik så lov at stå og tørre i ca. 6 timer.

Herefter har vi for første gang taget et brusebad i vores nye badeværelse. Problemet er så bare at det samme, som tidligere beskrevet, gentager sige. Altså at fugerne får grå nuancer (som om de er fugtige). Det forsvinder så næsten igen efter ca. 3 døgn, men dog ikke 100%.

Det burde jo ikke tage så lang tid for fugerne at tørre og det burde jo også forsvinde 100%

Vi har lagt nye fliser oven på de gamle. Og der har ikke været tændt for gulvvarmen. Der skulle hellere ikke gerne være nogle kuldebroer...

Det er kun gulvet der er et problem!

Er der nogen som har oplevet det samme, eller nogen der ved hvad f.... vi skal gøre???

mvh Oede

<p>&#160;Oede</p>
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tja enten skal du fjerne alle fugerne og prøve et andet mærke, noget "super super" eller noget.

men kan man ikke købe fuge optegner? det kunne jo være de kunne dække de grå nuancer

mvh Hansen:P

<p>Puch Maxi 2 gear. Puch Maxi K Model. Hilton cykel.</p>
Er tørretiden på min. 48 timer efter lægning af klinkerne over holdt ?? eller kan der være rest fugt ...
Ellers ring til lip de ved ofte hvad det skyldes eller hvad fejlen kan være :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, tørretiden på 48 timer er overholdt! Så hvad det skyldes er endnu ikke afklaret, tror ikke det rest fugt! Men hvis man tager et bad dagligt så når fugerne i badområdet aldrig at blive helt hvide. De har en konstant grå nuance, som om de er våde. Og det er jo lidt ærgerligt kun at kunne tage bad hver 4. dag... (ca. den tid det tager fugerne at bliver næsten hvide igen)

Er bestemt ikke interesseret i at skulle til at male alle fugerne eller fjerne dem og fuge igen! LIP skulle jo også være et okay mærke! Men tror nu aldrig jeg vil vælge at bruge nogle af deres produkter igen...

Prøver at ringe til LIP!

Men det er satme ærgerligt at bruge så meget tid og ikke mindst penge på noget, som bare ikke er i orden!

<p>&#160;Oede</p>
Hej

Nu kender jeg en del til LIP og har arbejdet og sogt deres produkter i mange år, og der er ikke ofte, jeg er stødt på reklamationer af deres produkter.
Her har du nummeret til deres tekniske salgschef. Carsten Rønberg +45 23 46 64 90. Forklar ham, din arbejdsgang og et få ham ud til dig, så kan han bedre hjælpe dig.

MVH
Bmathi

NB, de grå nuancer, der er i fugerne, er du sikker på, at det ikke er fliseklæben, der er kommet for langt op imellem fugerne ?
Vi har haft et fuldstændigt tilsvarende problem med Lip Perlehvid. Alle mulige nuancer fra helt hvid til mørkegrå!. Lip siger at farven afhænger af tørretiden. Så vi kradsede alle fuger op og prøvede igen, denne gang hvor alle anvisninger, vandmængde, etc blev fulgt. Samme resultat.
En bekendt murer fortalte os at han aldrig kunne drømme om at bruge Perlehvid da det er "noget lort"
Løsningen på problemet: Brug Manhattan i stedet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også