billig varmepumpe

Jeg har for 2 år siden monteret en af de billige Andes varmepumper (JM3e tror jeg den hedder). Den har kørt upåklageligt indtil sidste uge hvor fejlmeddelelsen E4 kom op i displayet. I manualen angives kun fejlmeddelelser fra E5 og op efter - alle relateret til manglende kølemiddel. 3 opkald til importøren gav ikke løsning, teknikkeren sagde, at det var en fejl på udedelens temperaturmåler, som skulle sidde i køleribberne. Jeg fandt aldrig den omtalte temperaturmåler og til sidst opgav teknikkeren at hjælpe mig (sagde at det nok alligevel var manglende kølemiddel der var problemet).
Efterfølgende fandt jeg ud af, at indedelen rent faktisk blev varm, men ventillatoren i indedelen kører tilsyneladende ikke, så varmen bliver ikke blæst ud i stuen, hvorefter apparatet åbentbart fejlmelder pga for høj temperatur...
Kan man selv skifte sådan en ventillator, eller er det ikke sandsynligt at det er en mekanisk defekt der? Har nogen hørt om fejlkode E4? Når nu indedelen rent faktisk bliver varm kan der vel ikke mangle kølemiddel eller....?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke helt vildt meget til de der Andes VP. Men ved nogle varmepumper sidder der en føler der måler temperaturen på fordamperen. Denne føler gør at ventilatoren ikke blæser "kold" luft ud. Med kold mener jeg at temperaturen skal være eks. 15 grader over den ønskede temperatur. Og er den ikke det, starter blæseren ikke!

Fejlkoden kender jeg ikke.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis