habana; dødt batteri, tunudstødning og repration af kåbe

hejsa,

jeg har lige købt mig en habana, men den vil ikke starte. jeg tror det er batteriet som er fladt, så vil høre om der er nogen som kan fortælle mig hvordan der kommer liv i sådan et? skal også lige hører om der er nogen gode hjemmeside hvor man kan købe en tunudstødning, så der kommer lidt mere fart over feltet.
kåben foran er flækket nogen steder, men tror at med lidt lim??? at det kan fixet, er der nogen som har nogen ideer??
jeg ved godt det er mange spørgsmål, men håber I finder tid til at komme med gode råd.
på forhånd tak,
mvh

habanacruiseren  :lol:
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det med batteri skal jo bare oplades. men det kommer os and på hvilket der sidder i.?

Husk du kun må køre 30km/t :P:P

Lim kan meget men vis der kan se godt ud med lim er det vil det, men elleer må du købe en ny:)

<p>Puch Maxi 2 gear. Puch Maxi K Model. Hilton cykel.</p>

når jeg køber en "ny" knallert er det at få klæmme fler kilometer ud af

benzin dråper.! i stedtfor at hyle i omdreninger uden at komme nogensteder

hen.! med at få omdreninger ned og stadig at bevar trækket.!!!

den nu værene knallert er gilera rcr 50 cmm. 30 kmt model 

og den køre ca 45 km per liter det svare til ca. 280 kilometer på en tankful

benzin på 7liter.

benzin i stedt for at den ca 28 km per liter benzin.! 190km.

hej hansen,

hvordan får jeg opladt batteriet? det er en 45 scooter, så det er 45 km/t, men det er sgu for langsomt

jeg tror jeg prøver med lim til at starte med, så vil jeg gå på jagt efter en gammel model, som er kasseret og hente dele fra den. det var mere hvis der var noget som havde andre ideer til at lave det så det så pænt ud.

du ska have mange tak for dit indlæg,

mvh

ulrik
Du oplader dit batteri ved at købe en batterioplader som sætter det til opladning i stik kontakten. Du kan eventuelt spørge om du kan få det opladt i en scooter butik hvis du ikke vil købe en oplader. Bare sprøg hvor meget det koster først. Men hvis dit batteri har være afladt længe så er det ikke sikkert du kan oplade det helt igen.

Mit nederste skjold var også flækket og det lavede jeg ved at tage det af og indenfor med det også bruge jeg en lodekolbe til at smelte plastikken sammen igen, jeg ved ikke om man kan det på din type plastik men du kan jo prøve.

Du kan eventuelt læse om batteri omladning her : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/elektrisk.html
hej scootergris,

tak for dit hurtige svar - jeg må ud og finde mig en oplader, tror dog lige jeg venter til vejret er noget bedre.. (-:

du skriver en lodekolbe, mener du bare en helt almindelig en? det virker lidt skørt, men hvorfor ikk..

har du nogen gode ideer til hvor man får en billig tunudstødning?

mvh ulrik
Annonce
Det op til dig om du vil vente men jo længere batteriet er afladt jo mere skade tager det.
Det fordi der opbygges nogle krystaller i et afladt batteri som ikke kan lede strøm.
Så hvis du vil/kan redde batteri så er det bedst at gøre det nu istedet for at vente.

Ja jeg brugte en almindelig lodekolbe... den behøver ikke være almindelig den skal bare kunne blive varm så du kan smelte plastikken så den smelter sammen.

Kender ikke noget til tunudstødninger fordi jeg er mest interesseret i 4 takt scootre hvor udstødningen ikke betyder noget for hastigheden.
okay, jeg skal se at komme i gang så.. (-: jeg prøver og se om jeg kan finde en oplader i weekenden. du skal have mange tak for din hjælp.

rigtig go weekend,

mvh ulrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis