Pas på Bbyg - et bulgarsk byggefirma?

Jeg har været uheldigt og stiftet bekendskab med et såkalde byggefirma - Bbyg - bulgarsk byggefirma der er ejet af Dimitar Nikolov (kaldet Mitko). Der er tale om et par bulgarske mænd, der ingen uddannelse og kendskab har til byggebranchen. De kender ikke materialet og de kender ikke til faget. Ejeren - Dimitar - taler engelsk og giver sig ud for at være murmester, men han kan opmure og ligesom hab ikke kan se inder- og yderside af en mursten. De har lavet meget sjusket arbejde hvor intet er lige og i vater. Hold dig fra dette firma, også hvis firmaet skulle dukke op under et andet navn.

34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er sådan set ingen grund til at du beklager dig, du er selv skyld i bygge sjusket.

Du kan bare vælge Danske håndværkere !

Skrevet af Sniffer den 22-02-2009 11:55
Der er da også mange danske håndværkere hvor hænderne sidder bagvendt..
Det hænder Sniffer, det hænder !
Men der er langt imellem dem og så kan de heldigvis lave det om. Når man hendvender sig til et udelandsk fusker firma kan det være meget svært at få noget lavet om, nok fordi de ikke har de samme regler i det land de kommer fra som vi har i Danmark.

Lidt surt du ikke søgte Bbyg på nettet før du valgte dig at benytte firmaet, eller tjekkede referencer først.

Men heldigvis er Bbyg på vej ned, men kan kommer sikkert igen som alle de andre klamphuggere derunde ja.

Så vogt jer for Dimitar Nikolov (kaldet Mitko), hvis han skulle starte op igen.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/4/postid/132199/view/topic/

Uanset om det er et Dansk eller udenlandsk firma så er det altid en god ide at tjekke firmaet.

Enten via referencer eller via google.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Bbyg&meta=&aq=f&oq= 

Det tog på goggle under 2 sekunder af finde MASSER af dårlig omtale om Bbyg
Annonce
Skrevet af Håndværkeren den 18-02-2009 08:50

Der er sådan set ingen grund til at du beklager dig, du er selv skyld i bygge sjusket.

Du kan bare vælge Danske håndværkere !


Der er flere der generelt tror at danskere er bedre end udlændinge.

Dertil vil jeg bare sige:
Nogle er dygtigere til deres arbejde end andre og nogle er klogere end andre.

Og det har i begge sammenhænge, ikke spor med nationallitet at gøre.

Kun perfekt er "godt nok"

Hej Cru.

Deri har du fuldstændig ret, men desværre ser vi mange "nye" udenlandske firmaer dukke op, der bare kan det hele på papiret. Virkligheden ser som regel knapt så køn ud.

Det jeg mener med det er at, hvorfor ikke bruge de lokale håndværkere som du ved har lavet noget i byen du bor i eller i nærheden. her kan du så se om de er noget værd. De udenlandske har du knapt så store chancer for at tjekke i deres tidligere arbejde.

Der findes da også Fuskere i Danmark der udgiver sig for at være Håndværkere, et par af mine venner skulle have lavet nyt køkken, hvor de selv havde hentet køkken indventaret i perfekt stand i Tyskland. Det tog manden der kaldte sig Håndværker 4 uger at sætte det køkken op og han fik samtidig ødelagt et par af skabene og store ridser i to af lågerne. Han skulle fjerne et stykke bærende væg, hvor der så skulle stå en søjle under, det havde han vist ikke på lager så han satte en ganske almindelig 25 mm. rundstok under i stedet.
Bemærk lige at hele køkenet er hele 8 m2. ialt Den mundtlige aftalte pris var 21000,00 Kr. han endte med at skulle have 48000,00 Kr. Hvilket han dog ikke fik, efter en tur omkring retten.

Der er jo ret beset kun én årsag til at der kommer udenlandske håndværkere - penge, både for dem, men også sparede penge for kunden. Sådan er livet - omskrevet fra "Thats life"

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg kender desværre til alt for mange tilfælde hvor det IKKE blev billigere at benytte udenlandsk arbejdskraft.

Enten fordi de har 3-4 gange længere tid om at lave tingene, eller fordi der måtte danske håndværkere på for at rette op på det de havde lavet.

Ikke at det altid går sådan, men jeg har desværre næsten kun oplevet disse tilfælde.
Jeg vil lige tilføje lidt til debatten vedr. BByg.

Hvis virksomheden er et bulgarsk firma, der "udstationerer" til DK, er der ikke krav til at han skal betale skat i DK, kun moms.
PR. 1. januar 2009 er der heller ikke længere krav om betaling af moms, idet den indlejende virksomhed kan afregne momsen.
Men det vil altså sige, at findes virksomheden ikke på cvr.dk, betragtes det som en udenlandsk virksomhed, hvor man i tilfælde af evt. erstatnings sag, skal køre den i Bulgarien, hvis man vil have sin penge retur.
Alene det faktum burde afholde de fleste fra at tage chancen.
Dertil kommer at virksomheden ikke er omfattet af overenskomst i DK og derfor underbetaler sine ansatte i forhold til danske minimal lønninger.
Og vi har jo efterhånden over 10% arbejdsløse danskere, så burde vi ikke få dem i job først?

Faglig viden

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis