postkasse melder (trådløs)

Jeg har en ME-FA potkasse melder som ikke længere virker særlig godt.

Jeg har lige skifter batterier i begge enheder (sender og modtag) men den kan ikke række særlig lang længere.

Indefor 10 meter virker den fint men de 20 mer den er ud på kan jeg ikke få den til at virke.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mon du tager skade af at bevæge dig ned til postkassen en gang om dagen ??
Skrevet af Urup den 17-02-2009 22:32

Indefor 10 meter virker den fint men de 20 mer den er ud på kan jeg ikke få den til at virke.

Er du sikker på at de friske batterier er friske nok?

Jeg har f.eks. oplevet at Brugsens grå X-TRA (påstået bedst i test) og Aldis batterier (også bedst i test - bare en anden test) ikke kunne drive displayet på min lommeregner. Det kan til gengæld batterier fra IKEA.

Det er naturligvis bare et forslag, men det lyder som om der mangler strøm.

WS

Det kan jeg også skrive under på !

Jeg har prøvet at købe de her pakninger med 30 AA batterier i Aldi og når jeg har været over grænsen.

De er intet værd. Til gengæld holder Duracell og Duracell Pix. hvad de lover, de er lidt dyrere men holder også meget længere.

det tror jeg i har ret i...

Kan man på nogle måde måle hvor meget power der er i et balleri ???...( fx 1,5 v AA)
Annonce
Ja - med en batterimåler..... ;-)

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Kan jeg bruge denne multimeter ??

http://www.elma.dk/_da-DK/v:1385?visma5.prodno=5706445410101
Du kan ikke bruge multimeter, da det kun måler spændingen næsten ubelastet. Du kan derimod bruge denne: harald Nyborg batteritester.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

JEg har sådan en billig multimeter.....den har en skala der viser om et batteri er god eller dårlig...kan man regne med den dur ?
Urup> hvis der er en speciel måling til batterier, burde den jo være god nok. Man kan bare ikke gøre det ved at måle spændingen ubelastet, som normal spændingsmåler vil gøre.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis