råd i spær

Hejsa

Jeg har et gammelt hus, hvor jeg har konstateret svamp og råd i nogle spær i et uopvarmet værksted.

Hvad gør jeg ved det? Nogle siger Rodalon, nogle petroleum hvad siger i - og skal spærrene være tørre inden behandlig?

håber i kan hjælpe mig

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hverken Rodalon eller petroleum kan bruges.

Du skal bruge boracol.

Ja, evt. årsag til at der kommer vand ind til spærene skal jo udbedres med det samme.

Boracolen skal gerne påføres af flere gange.

http://www.boracol.dk/page10516.asp

Tak for svaret.
- Der er ingen índsivning  fugten er kommet ved der har lagt noget vådt materiale på loftet - dette er fjernet, men i kraft af værkstedet ikke er isoleret eller opvarmet er spærrene stadig "våde". Kan det smøres på eller skal jeg bruge en formue på zibroopvarmning?

Kan boracol købes på alm. byggemarkeder?

hygge

Boracol kan købes hos din lokale trælast ja.

Er de meget våde kan boracol ikke rigtigt trække ind i træet, og vil derfor have en mindre effekt.
Så længe der ikke er videre fugtpåvirkning af spærene nu, ville jeg smøre dem groft over nu, også give dem en tur igen, når vejret bliver lidt bedre og det så er blevet tørt igen.
Du kan få en el-radiator i silvan fra 200-300 kr, og så lade den køre en dag eller 2 i værkstedet.

Mvh You Can Do It!

Nu siger du svamp ?? er det " skimmel" eller ægte hussvamp ? hvis det er sidstnævnte kommer du ikke langt ved at smører det ind i noget som helst, der skal langt mere drastiske midler i brug.

Måske skal du overveje at skifte det der er angrebet ?

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
Du kan læse lidt om de forskellige svamp i træværk her..

http://www.protox.dk/showpage.php?pageid=21626

Det er sikkert ikke hussvamp men værd lige at tjekke.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis