Byg selv drivhus

Hej med jer

Jeg ønsker mig et drivhus og er samtidig en latterlig nostalgisk type...

Jeg synes de gamle gartneridrivhuse der er muret op er totalt fede og overvejer derfor at give mig i kast med et sådan projekt.

Selve murearbejdet har jeg tænkt mig at give en højde på 40-50 cm ovenpå et solidt fundament. Meeeeen mit problem er hvad jeg skal gøre med hensyn til glas/polycarbonat eller???

Jeg er ikke håndværker og har ikke styr på hvordan jeg laver rammer til glas men kan jeg evt. bruge noget bølgetag eller lign.

Kom med jeres mening.
Hej med jer Jeg ønsker mig et drivhus og er... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du nøjes med at skære udskæringen ned til glastykkelse, kan du med en liste over slippe for al det kitning, evt. lidt dybere ned og så en gummiglasliste imellem. der findes plastlister, som kan samle 2 glas, ihvertfald findes de til samling af f.eks. bagklædning i skabe, nærmest som et H, så skal der heller ikke noget silicone på her.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Højvang....

Hvis du sender mig en PM, kan jeg sende dig nogle sider med råd og byggevejledning til dette drivhus, der er lavet på en sokkel og sat sammen af gl. vinduer købt hos et byggenedbrydningsfirma.

Altså, hvis min scanner vil spille med...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

@Diske: Nice projekt, ser rigtig godt ud !!!

spørgsmål: hvad har du brugt mellem glas i midten ?? kan se du har 2 "belag", men hvilken ?
http://www.selvbyggerdrivhus.dk/wp-content/uploads/2009/09/AFH_6757.jpg

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Hmmm... og Højvang hørte vi så ikke mere til....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Også inspiration her:
http://www.traedrivhuset.dk/14327204

Venlig hilsen

Jens

hej selvbyggere.
Det er ikke noget problem med at skifte glas i et trædrivhus: Glassene ligger i en fals i kit. Glassene ligger taglagt, så man altid kan tage et glas ud ligesom tagsten i et tegltag. Rens godt ud under det overliggende glas inden det nye lægges i kittet.
Den underste kant støttes af en galvaniseret stift slået ind fra siden i falsen. Herefter stiftes og kittes ruden (brug små galvaniserede stifter i stedet for alm. knækstifter).
Af erfaring ved jeg, at det oftest er de nederste glas, der revner(på grund af tagremmens udvidelse i fugt/is), derfor består den nederste kant ofte af en zink- eller galv. plade. Evt. er de nederste glas halve, så er skaden ikke så står, hvis den knækker.
baadsen (fhv. drivhusbygger)
jeg skal til at bygge et trædrivhus i mahogni  med sprosser og opmuret sokkel ,pris ca. 28000,-kr,  hvis det har din interesse kan du skrive.

Snedker

Hej Ruben.

Det lyder som et spændende projekt...
Husk at tage billeder og læg dem gerne ind i billedarkivet med tilhørende forklaring og kommentar!

På forhånd tak :-)

NJord

MVH Njord
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også