anden computer

Hej
Jeg har en computer som er så langsom ( og gammel ) at jeg vil have en anden.
Problemet er bare at jeg har en del programmer og ting ( Mail konto og adgangskoder til disse ) o.s.v. jeg ikke kan undvære og ikke kan få fat i igen.
Kan jeg bare flytte Harddisken over i en anden maskine ? Har prøvet men så skulle Windows aktiveres igen og den kode til den gamle maskine har jeg ikke - jeg har koden til den ny maskine som jeg prøvede med men fik beskeden på skærmen at den ikke var rigtig. Findes der et program som kan flytte disse ting over på en ny HD ? jrg håber at nogen forstår hvad det er jeg mener og kan hjælpe 

Hilsen Polobjørn 

"AUTOELEKTRIKEREN"
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af polobjørn den 17-02-2009 17:32
Hej
Jeg har en computer som er så langsom ( og gammel ) at jeg vil have en anden.
Problemet er bare at jeg har en del programmer og ting ( Mail konto og adgangskoder til disse ) o.s.v. jeg ikke kan undvære og ikke kan få fat i igen.
Kan jeg bare flytte Harddisken over i en anden maskine ? Har prøvet men så skulle Windows aktiveres igen og den kode til den gamle maskine har jeg ikke - jeg har koden til den ny maskine som jeg prøvede med men fik beskeden på skærmen at den ikke var rigtig. Findes der et program som kan flytte disse ting over på en ny HD ? jrg håber at nogen forstår hvad det er jeg mener og kan hjælpe 

Hilsen Polobjørn 



"AUTOELEKTRIKEREN"
Du kan ikke bare flytte din harddisk over i en ny computer. Det er et andet bundkort, chipset osv, men i win XP findes en funktion til overflyttelse af filer til ny computer. Du skal stadig installere Windows på den nye maskine (hvis ikke den er præ-installeret), men du kan overføre dine indstillinger med denne guide.

Der findes også programmer, der kan flytte hele din Outlook, hvis det er den, du læser mail med. Den tager alle konti osv. med. Virker rigtig godt. Det hedder BackRex Outlook Backup eller lign.

Husk dog at tage backup af alle vigtige dokumenter o. lign. inden du går i gang - blot for en sikkerheds skyld.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Hej

jeg ved ikke hvorfor indlæget kom 2 gange men det går vel alligevel

Jeg bruger XP og det er programmer jeg har brug for at flytte man kan vel heller ikke bare kopiere en HD ? eller hvad nogen nævnte et program som hedder Norton Ghost men jeg ved ikke hvad det kan  -  HJÆLP

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Som skrevet, kan du ikke bare kopiere / flytte en HD til ny computer. Du skal bruge Guiden til overførsel af filer og indstillinger - læs om den her

Den overfører dog kun diverse indstillinger i forb. med mail, skrivebord, opkaldsforbindelser og lignende. Du kommer ikke uden om at skulle installere alle dine programmer forfra.

Norton Ghost og lignende programmer er til at kopiere din HD til en anden (nyere, større), men til brug i samme computer.

Har selv samme problem, hver gang jeg opgraderer bundkort eller skifter computer, så kender kun turen alt for godt.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Annonce
Du kommer ikke uden om at skulle aktivere windows.. Hvad enten du vælget at ny-installere win eller at flytte Hd´en.

Det jeg plejer at gøre, er flytte HD til ny computer. aktivere windows og derved spare at skulle geninstallere programmer igen.. Samt at man beholder alt, hvad der ligger på Hd´en.. Alt er intakt og virker..

Kun filerne til den nye computer skal installeres..

MEN tager dog en kopi af alt hvad jeg ønsker at gemme.. Bare nu hvis....!!!

Den fremgangsmåde har jeg brugt de gange, hvor jeg har opdateret min(e) computere.. Og det har fungeret fint for mig... Men min nye kode(r) har dog virket..
Billito: hvordan ved Windows, hvilke komponenter, der sidder i den nye computer? Der er jo overvejende sandsynlighed for, at det langt er fuldstændig identiske komponenter i de to maskiner. Hvad med alle drivere, chipset osv?

Blot et nysgerrigt spørgsmål.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Du kan virkelig få en billig computer i dag, som passer bedre til dine behov! :-) 

Du kan prøve i elgiganten, xpert, power eller andre steder, hvor de sælger billigt elektronik.

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Gammel tråd, men måske Polobjørn igen trænger til en ny pc, her 9 år senere ?


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg skulle lige til at svare på tråden inden jeg opdagedehvor gammel den var haha


Altid huske, at du er helt unik. Ligesom alle andre.
– Margaret Mead
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis