Svinghjul

Hvad kan årsagen være til at mit svinghjul på min volvo p md5 sidder urokkilgt fast? Jeg vinterkonserverede moteren med glykol, i november, den gik fint uden problemer. Ca 14 dage efter var jeg ude at dreje på svinghjulet, det var som om at den lige kunne skubbes op på kompresions punktet, men ikke slog tilbage. Nu kan jeg ikke rokke det ud af stedet. Kan det være gearet? Håber der er nogen der kan få mig til at sove roligt om natten igen! Da jeg har sagt mit job op, og er begyndt at studerer igen, og det derfor ikke må være et alvorligt problem. Vh Mikkel
49 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har du prøvet at løsne dysen der kand være væske i cylendern

rene


renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Det er ikke gode tegn, noget tyder på at det er rust i cylinderen, eller vædske.
Tag hurtigst muligt dysen ud, og se om du så kan dreje moteren.
Hvis du kan det, så tørn moteren mange gange, og hæld olie ned i cylinderen. Så skulle der være håb til sommer.
Hvis du ikke kan det, så hæld caramba rustløsner ned i cylinderen og bed din bedste bøn.......
Lad det stå i en uges tid, prøv derefter at se om du kan rokke de indre dele fri igen.
Held og lykke
Tak for svarene, det vil jeg prøve.
Jeg sidder med min instruktionsbog, men kan ikke finde dysen. Hvor sidder den?
det er der hvor der kommer disel ind
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Annonce
det tyder på at du har haft en vintil der har hengt og er presset på plas af væske i cylenderen når du løsner dysen så skal du passe på pakningen der er i mellem den og motoren
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

aha, det er altså det der er beskrevet som indsprøjtningen. Er der noget jeg skal være opmærksom på, det er vel et meget følsomt punkt på motoren.
ja det er pakningen er det kobber så er det ikke det store problem
men er det pap (det er som relen rød brun)så kan det være at du skal skifte den hvis du ikke er forsigtig
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

det er to skruger i bunden af dysen på og motoren der skal løsens begyn med en dyse  af gangen til at den drejer frit
det er moske glykose der er sivet ned i cylendern og væske kan ikke komprimeres
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Ok, men burde jeg ikke kunne dreje svinghjulet tilbage, selvom der er væske i cylinderen? Og hvis ,hvordan er væsken så kommet ind? Motoren kørte godt nok med koldstart håndtaget ude, og først en vandslange koblet på, derefter kørte jeg glykolen igennem.
Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis