Ny glaslåge til brændeovn..

Hej Forum!
Jeg håber I kan hjælpe mig...

Glasruden i vores brændeovn er gået i stykker.
Fabrikanten DanFlame i Otterup er lukket sidste år, hvorfor et originalglas ikke længere er at få..
Glasset er buet, så jeg kan ikke lige få skåret et nyt.. Jeg har forsøgt at spore hvem der har overtaget det gamle varelager, men har fået at vide at det er væk...
Jeg har prøvet hos det lokale pejsecenter, min skorstensfejer og forskellige glarmestre, men ingen har kunnet hjælpe..

Er der nogen der ved hvor man evt. kan få produceret et så specielt stykke glas?

Modellen hedder Æbelø og er altså produceret hos DanFlame i Otterup på Fyn. Ovnen stod i huset da vi overtog det i 2001, så jeg anslår alderen til ca. 10-15år.

Vi kunne selvfølgeligt "bare" købe en ny, men vi er meget glade for ovnen, som fyrer hele vores hus på 160m2 op.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe

<p>Henrik</p>
Hej Forum! Jeg håber I kan hjælpe mig...... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Henrik, det kan da ikke være en særligt bemærkelsesværdig ovn at anbefale, når du du har haft så svært ved at finde et stykke glas, du har jo selv valgt at udskifte ovnen efter en forholdsvis almindeligt forekommende skade?

 Det er da muligt at den leverer varen i form af varme, det er der rigeligt andre ovne der gør, men når reservedele er så vanskelige at fremskaffe, er ovnen da ikke særligt anbefalelsesværdig?
Ja det har du selvfølgeligt ret i - men vi har været meget tilfreds med ovnen, og skifter den kun fordi det har vist sig umuligt at fremskaffe en ny rude... Så hvis nogen mangler en billig ovn med god effekt, syntes jeg stadigt den er værd at anbefale - også set i lyset af, at man ikke vil kunne få ny rude hvis den skulle gå i stykker..

<p>Henrik</p>

Hej

Man skal jo lige huske at ovnen højst sandsynligt ikke må stilles op på ny, da den jo skal overholde skarppere regler, og godkendes af skorstensfejeren.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis