Ny glaslåge til brændeovn..

Hej Forum!
Jeg håber I kan hjælpe mig...

Glasruden i vores brændeovn er gået i stykker.
Fabrikanten DanFlame i Otterup er lukket sidste år, hvorfor et originalglas ikke længere er at få..
Glasset er buet, så jeg kan ikke lige få skåret et nyt.. Jeg har forsøgt at spore hvem der har overtaget det gamle varelager, men har fået at vide at det er væk...
Jeg har prøvet hos det lokale pejsecenter, min skorstensfejer og forskellige glarmestre, men ingen har kunnet hjælpe..

Er der nogen der ved hvor man evt. kan få produceret et så specielt stykke glas?

Modellen hedder Æbelø og er altså produceret hos DanFlame i Otterup på Fyn. Ovnen stod i huset da vi overtog det i 2001, så jeg anslår alderen til ca. 10-15år.

Vi kunne selvfølgeligt "bare" købe en ny, men vi er meget glade for ovnen, som fyrer hele vores hus på 160m2 op.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe

<p>Henrik</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke kan få den buede glas plade, er der vel ikke andet at gøre end at få sat en stålplade i. Så kan i da stadig bruge ovnen.

Jo Orla - det er det jeg har forsøgt, men alle melder pas - de siger at det kan man ikke, og det mener jeg bare ikke kan passe....


<p>Henrik</p>
Da glaslågen på min masseovn snart skal skiftes snakkede jeg med min lokale pejsemand. Han anbefalede at jeg kontaktede nogen der kaldte sig Svaneglas.
Annonce
Hallo - det er sgu' den samme ovn!
- Det ligner det i hvert fald på billedet....

Vi har dog nu fundet en anden løsning, hvorfor det ikke er aktuelt, men mange tak for tippet!

Hvis andre skulle kunne bruge denne ovn, vil jeg da anbefale den på det "varmeste" . Vi har brugt den som den eneste varmekilde hele året og den varmer uden problemer 160m2 op! Man skal bare holde gang i den hele tiden, hvilket aldrig har været et problem..
-
Vh. Henrik


<p>Henrik</p>
Hvad blev løsningen... ???

Det bliver en ny brændeovn - nu skal vi bare finde den rette... alt mit brænde er savet til den gamle som kunne rumme ca. 43cm, så jeg håber sgu' jeg kan finde en der har min. det samme mål i brændkammeret, så jeg ikke skal hen og save mine ca. 30rummtr. brænde over...


<p>Henrik</p>
jamen så skal du da bare til fredericia og købe den ovn i den blå avis :) Men ok, det kan jo være at din forsikring er gået med til at købe en spritny ovn, og så ville jeg nu også vælge det..
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis