Finske masseovne!

Jeg er meget interesseret i at anskaffe mig en finsk masseovn, som også skal opvarme brugsvandet i kombination med solvarme om sommeren. Har besøgt en del hjemmesider omhandlende disse ovne, men er endnu ikke stødt på muligheden for at bygge selv efter tegninger. Er nogen her vidende om hvor man evt. kan skaffe tegninger eller måske købe et "byggesæt" med tegninger
venlig hilsen
Mogens
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke noget "byggesæt" eller lignende til en masseovn.
Men hvad med at kontakte en murer der arbejder med masseovne, forklare ham lidt om dine krav/ønsker ti lstørrelse og at du skal varme vand op med den også. Jeg er sikker på at du kan finde en eller flere der kan og vil indrage dig i arbejdet med bygningen som medhjælper - så sparer du jo en del af løn udgiften. Jeg tror det er vigtigt at der bliver anvendt de rigtige materialer og at rundtrækket bliver lavet på den rettemåde samt at de er det rette træk i skorstenen. Alt i alt er der nok en del erfaring indbygget i en sådan masseovn og den får man jo kun ved at bygge mange------

Har du prøvet at kontakte folk indenfor det økologiske byggeri ??? der er ofte folk med en stor viden og kontaktflade indenfor områder som dette !!!!

Held og lykke Njord

MVH Njord
Hej Sibelius

Så er jeg stødt på een der beskæftiger sig med masse ovne...

Bla. lave han gør det selv kurser i bygning af ovne...

Det er Muremesteren i Viuf og han har et telefonnummer 7586 3747

Og en hjemmeside www.ovne-huse.dk

Venligst njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis