gulv støbning i ældre hus

i mit "nye " hus fra 1902. har jeg pillet et par gulvbrædder op for og se hvad der var under.
og der er isolering moder jord. der er nemlig ikke andet end jord under gulv brædderne også selvfølgelig de planker brædderne ligger på.

så vil ha isoleret og støbt gulv.  det er kun i stuen på 35kvm resten af hytten har støbt beton gulv.
hvad er fremgangs måden.
havde tænkt og grave ud så der er plads til stampet grus lag på 150mm. 220mm gulvisolering. rivnet også beton til sidst.

har jeg ikke ret i at kravet til isolering ved renovering er 220mm og 20mm i kant isolering?
hvor tyk skal beton laget være er 10mm for meget ?
hvilken type beton bruger man til et stue gulv. ?
og til sidst er det overkomligt og blande betonen selv.? har nemlig en forbindelse til en der kan skaffe de forskellige beton vare til god pris.

hvad med selve støbiningen af gulvet er det til og lave når man blander selv.

håber på et par gode svar

 do it youselv

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hov glemte lige. er der noget jeg specielt skal være op mærksom nu når det er et ældre hus med syldstens sokkel??

 do it youselv

Hej.....

Mener at du har ret ang. flamingoens tykkelse, jeg er ikke 100% sikker, men tror at det er 220mm uden gulvvarme, og 275mm når der skal lægges gulvvarme i helårshuse.

Du kan godt selv blande beton, men jeg ville få en kammerat eller to til at hjælpe, så er I en der blander, en der kører med trillebør (husk en god trillebør), og en der retter betonen af.
I skal bruge en tvangsblander til at blande i, i en almindelig blandemaskine klumper det.

Jeg støbte selv ca. 40kvm i min sommerhus tilbygning sidste år, det tog ca. 5 timer mener jeg, og vi var 3 mand.

Mit gulv:
5-10cm stampet og afrettet grus.
220mm flamingo.
Radonsikring.
8 mm rionet sat op på "elefantfødder".
Devi gulvvarmekabler.
8-10 cm beton.

Mvh. Kenneth

okey så tør jeg godt og begynde og blande selv.

er der ellers noget jeg skal være opmærksom på.
lagde du noget nivilerene beton på til sidst. eller havde du nogen rette skinner eller lignene?

 do it youselv

jeg brugte ikke noget nivellerende da jeg jeg lavdede mit gulv. men lavede et afretter lag. dvs. i mit tilfælde 10 cm beton. hvor startede med 7 og efter det var tørt lagde jeg nogle T jern som jeg rettede fuldstændig op med nogle klummper beton. efter betonen var tør blev afretter laget smidt på hvorefter jeg trak det af med en retfals. det blev meget lige. havde ingen probs. efterfølgene med at lægge fliser. hvilket gulv har du tænkt dig at lægge efterfølgende??

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af Kenneth V. den 15-02-2009 22:25

Hej.....

Mener at du har ret ang. flamingoens tykkelse, jeg er ikke 100% sikker, men tror at det er 220mm uden gulvvarme, og 275mm når der skal lægges gulvvarme i helårshuse.

Du kan godt selv blande beton, men jeg ville få en kammerat eller to til at hjælpe, så er I en der blander, en der kører med trillebør (husk en god trillebør), og en der retter betonen af.
I skal bruge en tvangsblander til at blande i, i en almindelig blandemaskine klumper det.

Jeg støbte selv ca. 40kvm i min sommerhus tilbygning sidste år, det tog ca. 5 timer mener jeg, og vi var 3 mand.

Mit gulv:
5-10cm stampet og afrettet grus.
220mm flamingo.
Radonsikring.
8 mm rionet sat op på "elefantfødder".
Devi gulvvarmekabler.
8-10 cm beton.

Mvh. Kenneth


Har du nogen billeder, specielt efter opsætning af rionet?

Mvh You Can Do It!

Annonce
Til Høvding: jeg rettede af med retskinner og pudsebræt.

Til you can do it: jeg har prøvet at vedhæfte billede men uden held :-(

Der er vidst billeder inde under galleriet af mit køkken byggeri.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

hej takker for alle svarene.. jeg er havde tænkt der skulle trægulv på

 do it youselv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis