Faryman båd motor


Hej, Her er jeg igen, er der nogen der har kendskab til Faryman motor. Kan man få reserve dele til en sådan, og hvor god er den? Det er en 8 hk. der er tale om.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidst jeg havde fat i dem var for ca. 5 år siden - hvor jeg på nettet først fandt ud af konkurs, og alt var væk, og daværende danske importør havde ikke lige de dele jeg skulle bruge. Pludselig viste det sig, at de var gået sammen med Buch, og  at Dalsted Teknik A/S - mail " border="0" align="absmiddle" biggrin.gif? emoticons LDS themes NTForums DesktopModules>[email protected]">[email protected] - tlf. - Sjællandsvej 4 - 5500 Middelfart  havde importen , en hurtig kontakt, og vupti - stumperne var reddet.

Den 8hk jeg havde lå i en 21 f kragejolle, og trak den fint 3½ kn.

 Men hvad der siden er sket aner jeg ikke - har i mellemtiden fået en båd med en Sabb.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Faryman motorer bliver brugt af bla Dalsted Technology til at trække generatorer. De leverer bla til forsvaret. Jeg har selv bygget et lille kraftværk op med en 4.2 KW af slagsen og den kører upåklageligt. Hvis du er heldig kan de hjælpe dig på Fyn med dele til den.

Held & lykke med projektet.

Troels
Har sejlet i flere år i en gammel Shipman 28 med sådan en Farýmann. Den ser smart fordi den har hydraulisk gearkasse og derfor ikke behøver at lines op, som en motor med fast aksel- forbindelsen mellem gearkasse og motor er to slanger - MEN..... Når man sejler langt, bliver hydraulik olien varm og det betyder også at den mister sin viskositet ( den bliver tyndere ) og så mister motoren mærkbart trækkraft, så båden du skal bruge den i, må i hvert fald ikke være for stor.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis