jetta 1,6 td 60hk 1991 tændinglås

jeg skal til at skifte bunden i min tændingslås. den sider med en lille skruge som jeg ikke kan komme til at se eller skruge ud. rat stammen sider i vejn. det jeg søger er en guide til hvordan jeg får den skifted. hvilke ting jeg skal have skruet af for at skifte den. en som har prøvet det før ville lige være den hjælp jeg søger.

mange tak på forhånd
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Start med at afmontere rattet møtriken sidder under horntrykket - det skal bare trækkes opad. slå med hænderne nede fra og opad på rattet det sidder på en konus

Afdækningen rundt om rattet fjernes  ( 3 skruer nede fra ) - derefter 3 små skruer i yderkanten af den øverste del af ratkontakterne - afmonter alle stik i kontakterne 8 2 på hver side - pas på der er en lås i alle stikkene )

Nu kan kontakterne trækkes opad og væk - låseringen der sidder om ratstammen (hvis det er den gamle model ratstamme) skal vippes af med passende værktøj og fjernes sammen med den fjeder der sidder under den - hvis det er den lye model (med Airbag ) skal du have fat i en aftrækker til den bøstning der sidder rundt om ratstammen  -  så løsner du den umbrako skrue der sidder i ratlåskonsollet og trækker hele ratlåsen af (vip event. de 2 halvdele forsigtigt lidt mere fra hinanden )

Nu kan du se skruen der holder bundstykket (kontakten) på plads - udskift kontakten og gentag det hele i modsat rækkefølge. God arbejdslyst

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
det var lige det der skulle til tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis