Hvordan bgger jeg varmrum?

Hej
Jeg mangler plads i mit hus og jeg tænkte at bygge et opbevaringssted (varmrum) ind i min garage. Garagen deler en væg fra mit hus og er lavet af træ uden isolering og varm. Jeg har tænkt mig at bruge den varme væg fra huset hvor jeg bygger 3 ekstra isoleret væg og tag til det, plus lægge flamingo direkte på gulvet og lave gulv med krydsfinereplader over flamingo. Og selvfølgelig lave en dør.
Er der noget der har prøvet det? Nogen der kan komme med gode ideer?
Tak
Mvh
Mike

Mike
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Undskyld fejlerne. I emnelinie skulle det være "bygge" og i sidste linien skulle det være "Er der nogen". Og mon ikke der er flere fejle :-/

Mike
Jo teksten er ikke ligefrem skøn prosa, men det er jo heller ikke det forumet er til for.

Principelt set lyder det som om du gerne vil opvarme din garage. Det er der ikke noget i vejen for, men hvis du er lidt praktisk, så kan du lige så godt bygge den om så du kan få den godkendt til beboelse hvis det skulle blive aktuelt sidenhen. Detbetyder at du lige skal kigge på byggeregulativet og finde frem til at du måske gerne vil støbe et nyt gulv med isolering under. Herefter vil du måske gerne lægge et par hundrede milimeter isolering i loft og vægge. Om du lægger isoleringen på inder eller ydersiden er for så vidt ligegyldigt. Det er dog normalt lettere at isolere indvendigt, men tilgengæld så mister man hurtigt mange kvadratmeter. Og i taget vil det så være loftshøjden der er afgørende for om du skal lægge isoleringen indvendigt eller udvendigt.


Er det ikke kun en del af garagen, du vil indrette som varm/frostfrit rum?????

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for dit svar. Men det er ikke min plan at bygge garagen til beboelse. Garagen er rigtig gammel, det kan ikke betale sig, og jeg har planner i fremtiden til at rykke den ned og bygge nyt. Men lang i fremtiden. Nu vil jeg bare bygge en lille varmrum, ca 6km2, og det er lige det jeg vil gerne høre nogle ideer osv.

Mike
Tja, midlertidige løsninger er jo ofte lidt dyrere, da det kan være svært at genbruge når man laver det endelige arbejde. Men jo, du kan da starte med at lave en letvægskonstruktion og isolere lidt på den. Evt. også på fritliggende ydervæge. En varmvægsløsningen fra det lokale byggemarked er ikke så dyr hvis du kun skal lave nogle få kvm.
Normalt vil jeg mene at du nok også skal isolere opad, men det må jo så afhænge af den tilgængelige plads. Ligeledes er det normalt ikke formålstjensteligt at isolere under et trægulv med flamingo. Du kan dog lægge nogle strøer ud og bruge nogle batts til formålet. Jeg har tidligere oplevet folk finde sig en røvfuld paller på nettet og så har de lagt isolering i dem og en tynd krydsfiner ovenpå. Det er også billigere. Du skal dog også lige tænke på varmekilde og ventilation i rummet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis