Gasbeton hus

Jeg står og er ved at skulle købe hus. Spørgsmålet er om jeg bør holde mig langt væk fra huse som er bygge op i gasbeton. Alle jeg spørger fortæller at gasbeton der noget af det værste der findes både mht. fugt og varmetab. Da jeg endnu ikke er stødt på personer som har erfaring med/ tilstrækkelig viden om de negative sider mht. gasbeton huse - søger jeg et svar. Jeg er bl.a interesseret i at få at vide hvilke løsninger der findes for at forebygge/ udbedre de negative ting.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke en byggekyndig der har en uddannelse til at bakke mine påstande op med. Til gængæld har jeg boet i et gasbetonhus de sidste 9 år.
Ulempen er det skal males med nogle års mellemrum. Vælg en god maling der er diffusions åben, (tror jeg det hedder). En maling der tillader huset at ånde, men holder fugt ude. Isoleringsmæssigt er der ingen problemer. Nu findes der forskellige typer gasbeton. Mit hus er bygget af massive gasbeton blokke, 30 cm tykke. De isolerer ganske udemærket, og vi bruger ikke mere til varme end mine naboer med murstenshuse, (samme størrelse huse).
Så personligt har jeg ingen grund til at fraråde et gasbetonhus.
Vedr.- gasbetonhuse, så har jeg boet i et i godt 20 år - har iøvrigt selv bygget det og m.h.t. energi/varme er det et udmærket materiale (30 cm. blokke) og jeg er enig i ovenstående indlæg. Det jeg er lidt træt af er udseendet. Gasbeton er efter min mening ikke det smukkeste materiale.
mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også