Farvepigmenter i bundmaling?

Er der nogen der har prøvet at tilsætte farvepigment til Bundmaling.
Jeg har nogle dåser Hempel ultimate 2 i Suvinirs Blue som jeg godt ville lave sorte.
Jeg har også en enkelt i sort. Men jeg har bare ikke lyst til at blande sort og blå hvis der er hvid i den blå og får en grumset farve.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv dog med en lille smule, og se hvordan det ser ud, det kan jo være at det blir en flot mørkeblå,  skulle det blive en underlig farve, hvad så ? det er jo kun bundmaling, og det blir jo malet over til næste år

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

hehe.. det er ikke kun bundmaling.. Det er bådens farve under vandlinjen så i følge kæresten skal det passe til resten af båden fordi man kan se bunden når vi går for sejl.

Svendborg

jeg havde for et par år siden en rest fra året før, der var lige nok til køl og ror,så gav jeg skroget det nye (i en anden farve) det er forresten en god ide at skifte farve, så kan man se hvor det blir mest slidt , og om den behøver at blive bundmalet,

jeg har aldrig set min bundmaling når vi sejler for sejl, og hvad de andre ser ,er da ret ligegyldigt

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg har opdaget at hempel har noget i retning af et forum på deres hjemmeside: "klub Hempel" Her kan man gratis melde sin båd ind og samtidig få adgang til Hempels kloge hoveder. Der vil formodentlig være een eller anden, der kan give dig et fyldestgørende svar vedrørende pigmenter og bundfarve inden du skal i gang med bundbehandlingen af din båd.
tak det prøver jeg

Svendborg

Hmm var lige inde og lede efter det forum men kan ikke engang finde ud af hvor man logger ind på club hempel. Vi er medlem af club hempel men den svarer jo bare med at skrive man på et eller andet tidspunkt får en nyhedsmail.?

Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også