Flad skærm !

Hvordan rengør i jeres fladskærm og med hvad. Min bliver meget hurtigt godt støvet.
Hvordan rengør i jeres fladskærm og med hvad. Min... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren den 15-02-2009 10:14
Jeg er nu ikke så sikker på at min fladskærm kan tåle salmiak spiritus som der er i ruderens, og i brillerens er der Isopropanol også en heftig sag. Min fladskærm er af "plastick" den er så blød i overfladen at røre jeg ved den bliver der gråt omkring min finger, altså i skærmen. Derfor er jeg i tvivl

Roolig nu, og undskyld det sene svar - er på ferie

De fleste brilleglas nu om dage er af plastik, der er ikke mange der forstår kvalitetsforskellen mellem plasticglas og 'glas-glas'

Derfor tror jeg absolut ikke på at brillerens vil kunne skade din skærm, Isopropanol tror jeg nu heller ikke skader noget på din skærm

/Hideout 


 

Håndværker> årsagen til, at der bliver gråt omkring din finger, når dutrykker på skærmen (går ud fra, det forsvinder, når du fjerner din finger?) er, at du presser mod elektronikken (LCD teknologien)bag "dækfladen". Husker ikke hvorfor, men det er ganske normalt.

Du kan sagtens bruge de omtalte rensemidler - sørg blot for, at din skærm er slukket, når du gør det. Hvis du vil bruge ekstra penge, kan du få specielle "computer-rense-servietter", men har aldrig selv brugt det.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Jeg har faktisk lige renset den med brille rens og det gik fint, nu kan jeg igen se de fine detaljer.

Så tak til alle for råd og vejledning.

 

V.h.  Håndværkeren

Har brugt brillerens igennem flere år uden skader på skærmen, men sku' hilse og sige, at du ikke skal klaske fluer med en smækker på fladskærmen, den bliver ridset..

Sniffer  
Der får jeg fejl 40....

Sniffer  
godt nok en gammel tråd.!

der hvor håndværkeren er i "knibe" med en blød tv apparet (fladskærm)
hvodan den skal "pudses" ren.

ellers ved han meget om alt.!
 
men der var et hul i tvivlsen.

men sommet tider giver min bærbar. (acer trevelmate 4200)
en tur med karklud med sæbevand "hårt opvredet"
og tør efter med viskestykke.
og musen får den samme tur....
lad være med at trykke med fingrene på skærmen, så burde det ikke være nødvendigt at gøre andet end at tørre af med en tør microfiberklud..

/cs

Skrevet af csteinod på 21 jun 2011 08:51
lad være med at trykke med fingrene på skærmen, så burde det ikke være nødvendigt at gøre andet end at tørre af med en tør microfiberklud..
Du er tydeligvis ikke ryger, for så havde du opdaget at det er nødvendigt med mere end en micro klud

Ja Håndværker, det behøver jo ikke være skærmen, men en generel støvsugning af hele gulvet, efter at du har støvet af og
luftet ud.
Efterfølgende en gang gulvvask ved trægulve og fliser.
Og så tager du skærmen med en ren klud med skærmrens.
Dette gøres hver uge ;-)

mvh

Søren

Med venlig hilsen

Søren
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis