Hjælp til eftersyn på Mariner 40 elo

Ohøj, svigerfatter´s båd-motor er rådden!

Der er tale om en "Mariner 40 elo 6E9 L 453918".

Den skal have en ordentlig overhaling, da den gerne skulle give ham lidt glæde, på kolding fjord.

Når den har været ude og få lidt gas, måske en halv times sejlads, jeg kunne forestille mig han ikke sejler specielt hurtigt.. Når så motoren skal ned på lave RPM, så dør den??? (og det er jo så normalt under en havnemanøvre)

Jeg har tænkt mig at hive pløkkerne ud, skifte dem, tjekke tændkablerne samt åbne karburatorene for at tjekke svømmerhøjde (og de har sikkert godt af at blive renset igennem)

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på??

Hvilke tændrør skal den have?
Hvad skal svømmerhøjden være?

Det er jo væsentligt at den bliver god, således jeg selv kan tage hustruen med et smut i båden
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er jo en større omgang !

Men lad være med at pille ved svømmer højden i kaburatorene, bare rens dem. Tændrørene, se dog hvad der sidder i
Det kunne tænkes at motoren trænger til at bestille noget en times tid, så tag dog en tur med fuld skrue derud af, eks. ud og runde Fænø. At den dør ved lave omdrejninger kan skyldes bezintilførslen, udskift eventuelt slangerne fra tanken til motoren.Hvis der er luftfiltere på så skift dem, det trænger de sikkert til.

Den med tændrørene er egentligt mere gennemtænkt end bare lige det! - Det kan jo være der i forvejen sidder forkerte tændrør..

Men jo, jeg regner med at starte den op i en tønde og lade den stå i en god periode - så jeg kan se hvordan den arter sig, både kold og varm.

Grunden til jeg spørger om svømmerhøjden er at båden bærer lidt præg af at have være passet af en "ikke håndværker, der troede han ku"

Hej Espen.

Ja der findes jo typer der skal skille alt ad, for at se hvorfor det lige virker så godt. Problemet er så bare at de ikke kan finde ud af at samle det rigtigt igen.

Men så vil jeg da forslå dig at Google den motor, måske kan du finde både tændrørs art og meget andet godt.

Jeg er stadig benovet over hvad den søgemaskine kan
Når du vil lade motoren kører i en tønde så husk at tilfører frisk koldt vand så vandet ikke bliver for varmt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis