Bruger den vand?
Er der urimeligt meget tryk på ekspansionsbeholderen, bare en km efter du er begyndt at køre?
Ser kølerslangerne opspilede ud ift. udseenet som kolde?
Er olien grålig eller klar sort, når du har kørt nogle få hundrede kilometer efter olieskift?
Ryger den hvidt hele tiden, også når udstødningssystemet er fuldstændig gennemvarmt?
Kommer der gurglende lyde fra varmeapparatet?
Virker varmeapparatet perfekt?
Bliver motoren meget varm? kan kun ses hvis du har termometer i vognen
Er du sikker på tændingstidspunktet? hvis det ellers kan stilles.
Hvordan har dit luftfilter det?
Er der nogen sinde blevet renset ud i spjældhuset, der placeringsmæssigt sidder, hvor en gammeldags karburator ville have siddet?
Fik du de korrekte tændrør? (Jeg har lige oplevet at få forkerte = lortetændrør, til min Mondeo)
Er du sikker på at alle vakuum- og indsugningsslanger m.m. er tætte?
Når du har styr på alle disse spørgsmål og der ikke er fejl ifm disse, bør du snarest få udlæst evt. fejlkoder ved et værksted, der har grejet til dette formål. Det kan være livsfarligt for motoren at fortsætte især med fuld skrald på liggehønen.
Som du måske aner, er det ikke bare lige at stille en diagnose pr korrespondance!!