97' Camry 173 km/t

Hej
Jeg har en Camry 2.2 med 250000 Km på bagen. På GPSen når den kun 173 km/t(burde være 195) og den er sjældent over 10 km/L. Her i det kolde vejr ryger den hvid røg noget mere end de andre biler.
Har nye tændrør og målt tændkabler. Er der een som har en ide til hvad der kan være istykker/slidt?
Hilsen B1
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Foruden bilen, kan der også være tale om en speciel legemsdel ;-)

 

med den fart du vil køre , er det da ikke så mærkeligt at den ikke køre længere på literen , og du ødelægger også motoren med så mange omdrejninger hvis det er over længere strækninger
vil du køre så hurtig på de danske veje , burde du jo slet ikke have lov til at køre bil , det er jo helt uansvarligt
så er det ikke bedre at køre ordentligt , det giver både en bedre økonomi, bilen holder længere og du undgår at være skyld i andres død når det går galt
Hejsa
Jeg syntes at det er lidt useriøst at svare som flere af de ovenstående! Nu melder historien jo ikke noget om at jeg ofte er i Hamburg i arbejdssammenhæng!! og kan man på den måde konkludere at ovenstående svar skal gælde for 50% af alle tyskere Må jeg desuden spørge de ovenstående hvorledes de som fact kan konstatere at en bil mangler trækkraft ? når der nu er en mistanke om det.

Og tak Elektrikkeren: Du nævner toppakningen. Jeg har hørt at hvis toppakningen er gået, så er der olie i kølevandet. Ved du om det altid er således?
Bruger den vand?
Er der urimeligt meget tryk på ekspansionsbeholderen, bare en km efter du er begyndt at køre?
Ser kølerslangerne opspilede ud ift. udseenet som kolde?
Er olien grålig eller klar sort, når du har kørt nogle få hundrede kilometer efter olieskift?
Ryger den hvidt hele tiden, også når udstødningssystemet er fuldstændig gennemvarmt?
Kommer der gurglende lyde fra varmeapparatet?
Virker varmeapparatet perfekt?
Bliver motoren meget varm? kan kun ses hvis du har termometer i vognen
Er du sikker på tændingstidspunktet? hvis det ellers kan stilles.
Hvordan har dit luftfilter det?
Er der nogen sinde blevet renset ud i spjældhuset, der placeringsmæssigt sidder, hvor en gammeldags karburator ville have siddet?
Fik du de korrekte tændrør? (Jeg har lige oplevet at få forkerte = lortetændrør, til min Mondeo)
Er du sikker på at alle vakuum- og indsugningsslanger m.m. er tætte?
Når du har styr på alle disse spørgsmål og der ikke er fejl ifm disse, bør du snarest få udlæst evt. fejlkoder ved et værksted, der har grejet til dette formål. Det kan være livsfarligt for motoren at fortsætte især med fuld skrald på liggehønen.
Som du måske aner, er det ikke bare lige at stille en diagnose pr korrespondance!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hejsa
Mange tak for den store omgang råd.
Ja, pt. ryger den hvidt, også med varm motor, hvis jeg fx har holdt ved et lyskryds og sætter igang igen. Motoren bliver kun middelvarm(vandret viser).
Og ingen gurglen fra varmeapparatet.
Luftfilter fint.
Tændrør til 1000 kr :-) Håber de er korrekte.
Slanger har jeg checket.
Resten vil jeg lige checke.
Mvh. B1
Der er jo mange faktorer der spiller ind.. I den fart betyder modvind en del.. er vinduer lukket?
Går det lidt op eller ned ad bakke?
Men prøv at få stillet motoren korrekt hvor de kan udlæse din computer.
Den camry jeg havde kørte aldrig over 10, heller ikke ved pæn kørsel.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis