Afløb fra fladt tag

Hejsa, Jeg er ny bruger i dette dejlege forum.

jeg er ved at planlægge en tilbygning til det eksisterende hus, tilbygningen skal være i 2 etager, stue forneden og badeværelse ovenpå.

Taget skal være fladt med pap og det efter foreskrifterne korekte fald. Rundt langs tagkanten, kommer der en zink kant, således at taget ser helt fladt ud.

en af de få ting jeg endnu ikke har styr på er: Der skal jo en faldstamme op til badeværelset på 1. sal, må men føre den helt op og så bruge den som nedløb til regnvand fra taget? der skal jo i forvejen laves en form for udluftning til faldstammen

Den tømmer jeg har til at afgive et tilbud på huset var ikke sikker på om det er lovligt.

Jeg vill være ked af at få nedløb ude på siden af tilbygningen, det passer ikke helt ind i stilen.

Hilsen
Carsten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan jeg ikke helt forstå, hvordan skal jeg adskille de 2 ting? jeg har kun et afløb ud i vejen.
For et par år fik jeg tilladelse til at opføre en garage hvor der er 2 nedløb fra tagrender, kommunen sagde godt nok at de godt kunne tænke sig at jeg lavede en faskine til regnvandet, men at det var min ret hvis jeg ville føre det ud i det ene afløb som der er ved huset, og hvor den nuværende falstamme løber i.
dette er 5 år siden.

Jeg skrev også som hovedregel - reglerne sættes jo af den lokale kommune så det er der du skal spørge for at få et endegyldigt svar.

Grunden til at jeg gav dig linket er for at pointere at det er smadder dyrt når kommunen ændrer mening i disse globale opvarmingstider inden istiden kommer igen - som folk i Risskov bla. fandt ud af - jeg mener at det er sådan at de skal selv betale for alt det der foregår inden for skel...

I dit tilfælde skal du have ledt vand væk fra et fladt tag men ønsker ikke et nedløb eksternt af æstetiske grunde - grundet ringe fald på flade tage er det meget vanskeligt at ændre når det er etableret - vi har selv en eksisterende tilbygning med fladt tag og vil gerne ændre på den - men det er vanskeligt når det ville få den konsekvens at få et tag-nedløb inden i bygningen med mindre man lavede taget om samtidigt, igen dyrt og besværligt.

Ergo mener jeg at du burde overveje det fornuftige i at fastholde æstetikken hvis efterregningen viser sig at være så meget større.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis