Gulvvarme på bjælkelag

Hej LDS'er,

Jeg er ifm. min VVS'er igang med at renovere gulv og under denne proces er jeg ved at lave gulvvarme i bjælkelag med varmefordelings plader. Dette er den såkaldte forskallingsløsning, hvor man forskaller på tværs af bjælkerne. Jeg har fuldt Roth's vejledning og haft kontakt med deres teknisk afdeling for at sikre mig at jeg ikke skulle falde i nogen problemer.

Vi fik idag trukket PEX-rør rundt i et rum og jeg bemærkede straks at rørene knirkede op af forskallingsbrædderne ved vendezonen.

Min VVS mente at det er normalt og ville forsvinde når man fik varme på. Der var ikke gjort noget, som ikke stod i vejledningen og Roth har, som sagt ikke åbent her nu, så spørgsmålet er mere om andre har haft erfarring med samme problem?

Umiddelbart så virker det, som om at når man træder på brædderne ude ved vendezonen, som selvfølgelig gør at de giver sig lidt, så knirker slangen.

Ser frem til at høre fra folk!

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et lille billede

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Det var netop også det han mente, så jeg må stole på hans ord. :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg har selv haft denne problemstilling under en renoveringsopgave, jeg fjernede lyden ved at "fore" med gulvpap hvor pex'en berører forskallingen - herved forsvinder knirkelydene inden gulvet bliver bygget færdigt.

Skrevet af plougmand den 13-02-2009 22:48
Jeg har selv haft denne problemstilling under en renoveringsopgave, jeg fjernede lyden ved at "fore" med gulvpap hvor pex'en berører forskallingen - herved forsvinder knirkelydene inden gulvet bliver bygget færdigt.


Jeg gik selv med tanken, men jeg kan nu stadig gøre det nede fra kælderen/krybekælderen hvis lyden bliver ved med at være dér. Havde du stadig problemet da der var varme på?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Annonce
Jeg brugte "gulvpap metoden" før varmen blev tilsluttet, så jeg kan ikke svare på om det ville forsvinde af sig selv.
Jeg gik ned i kælderen idag og træk ned i slangen der vender, samtidig med at jeg fik en til at gå ude på de to forskallingsbrædder og det passer fuldstændig med det vi er kommet frem til. Så jeg bruger nok metoden med gulvpappet som du nævner.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis