Netværk - overvågning

Er der mon nogen, der har en god idé?

Jeg vil gerne kunne test / overvåge lidt på mit interne netværk. Forestiller mig et program, der kan installeres på 2 af de tilsluttede computere og kan give et overblik over, hvordan forbindelsen opfører sig ved overførsel af større filer.

Jeg skal derfor helst kunne specificere, til hvilken IP på mit netværk, der skal testes.

Kan selvfølgelig pinge, men det er med for små pakker, til at det giver et reelt billede.

Helt konkret har jeg nogle udfald ved visning af film over netværket og jeg vil finde ud af, om det er mit netværk eller andet, der giver den fejl.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wireshark (tidligere hed den Ethereal) er det bedste sniffer værktøj der findes og det er gratis. Bare søg på google så finder du et hav af informationer om den. Den logger IP pakker, men du skal vide hvad du har med at gøre ellers vil det være håbløst.
tjek evt. uoficielle tweeks til TCP/IP protokolen - det findes en del regedit tweeks som evt. vil kunne forbedre netop overførelser ved film/musik.

her vil jeg uden selv at have testet se på sliding window - eller på dansk "udestående pakker", som reelt er antal udestående pakker som kan/må sendes af sted uden at man har modtaget en kvitering for at de er nået sikkert frem - ved at øge denne værdi vil man muligvis kunne opnå en mere glidende afspilling - tjek evt andre fora for emnet, jeg vil mene at det skule være andre som har mere expert viden på netop dette område i kombination med steaming
Tak for svar. Har nu selv fundet en løsning. Der er skrevet en applikation i Java, der hedder iperf, som kan alle de ting, jeg har brug for. Der findes også et GUI til det, som hedder jperf.

Begge dele kan googles og findes derigennem - er freeware.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis