Motorskift.

Hej jeg skal til og skifte min motor. Den gamle vejer 200kg og den nye vejer 250kg så det er ikke nogen man lige smider over nakken uden risiko for alvorlige rykskader.

Er der en. Her inde der har en smart måde man kan tage motoren ud af båden. Problemet er ikke at få den løftet. Men at få den ud over kanten og sikkert ned på jorden uden at se. PS båden kommer til at stå på en grasplæne.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Hej jeg skal til og skifte min motor. Den gamle... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og jeg kan som sagt ikke flytte båden.

prøv at bygge en "portal" kran. af to a bukke og en i bjælke

med spil slæde i den højde som kan få motoren over rælingen.

Hvor tæt står båden på "fast" underlag ? Indkørsel/vej o.lign

Hvis båden står rimelig tæt, og lastbil/kran kan være der, såring til en lokal vognmand og spørg !

Hvis alt er gjort klar vil sådan en opgave -motor ud/ind kunne klares på en god halv time -og du er fri for at brække arme-ben og ryg !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
tja i lille vojens har vores lokale vvs'er en bil med kran til at løfte nogle stor rør osv. men kunne jo være en af dine lokale håndværker kan komme vis du giver en fyraftensøl gør de det nok gladeligt:)

<p>Puch Maxi 2 gear. Puch Maxi K Model. Hilton cykel.</p>
Har selv lige betalt en lokal vognmand for at løfte min MD6A ud af båden, no problemo bare lidt håndøre,
20 minutter på klokken, altså 250 kg er jo ingen ting, de fleste kraner er 4 tons meter eller mere, det vil sige at den må løfte 4 tons 1 meter fra center,250 kg må den så løfte 16 meter fra center, så det er bare at snakke med den lokale vognmand der har kran på bilen, så napper han den uden problemer, der kan være kørsel oven i tidsforbrug, det havde jeg, så held og lykke med projektet

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Annonce
Så skal jeg bare have fat i en med en kran der kan klare opgaven.

Er der nogen der ved hvem man skal lede efter der kunne have en kran på bilen. Tømre, mure eller hvem kunne have det ?

Hvordan er båden kommet til at stå på græsplænen ? Er den sat der af en vognmand ? Hvis, så ring til ham, han kan også løfte moter ud og ind.
prøv vvs'er

<p>Puch Maxi 2 gear. Puch Maxi K Model. Hilton cykel.</p>
Ring dog til en lokal vognmand. Hvis det kan gøres når de alligevel er i nærheden og ikke tager ret lang tid kan det jo ordnes billigt "orange". Jeg har ført kran på nogle motorskift efterhånden og det er altså hurtigt gjort hvis ejeren er lidt i omdrejninger.

Forbedred løftet. Hvis du ikke har løftegrej du kan montere i motoren så tænk på hvordan det kan gøres osv. Forbered det hele så langt du kan. Hav stige og div ting klar der evt skal bruges

Det er hurtigt overstået og hvis du bruger samme vognmand som ellers håndterer din båd kan du sikkert få det meget billigt.

Har prøvet at vognmanden ringede og spurgte om jeg ikke lige ville svinge forbi en fast kunde vi havde kørt båd for i 15 år og gøre det på vejen hjem fra arbejde. Det tog vel 15min. Vognmanden gad ikke tage betaling for så lidt, da han kaldte det udvidet service. Så vi drak sodavand og så kørte jeg ellers hjem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis