Propel

Hej... hvor får man fingre i en propel, på ca. 1-1,5 m i dia. den skal bruges til og skubbe luft med så ved ikke hvad der er mest effektiv, tænker på om den skal have 2 eller flere blade... Man kan vel lave en selv, men det kræver vel næremst en tømmer uddannelse...
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ventilator til loftet....
Ved ikke hvor effektiv den er til dit formål.

Green

så skal du ud og finde en i en ordentlig kvalitet , og de koster nok kassen
hvis du vil lave den selv , skal du være helt sikker på at den er iorden , det er jo et ret stort tryk den skal yde , og hvis den ikke er lavet ordentligt og knækker , vil stumperne blive trykket frem mod den der sider i båden , det kan være livsfarligt
og samtidigt skal den have den helt presise drejning , ellers vil den ikke trykke rigtigt frem

så hvis den skal være hjemmelavet , så er det ikke et prosjekt for en nybegynder















Har I ikke en veteranflyveklub eller en klub for ultralette fly i nærheden?
 
Her i Kbh-området ville et godt bud være Avedøre Flyveplads, hvor der går nogle meget entusiastiske mennesker og sætter gamle fly i stand.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Hej..
Har set Falck bruger nogle til at flytte røg med, når de er færdig med at slukke brand.. måske de kunne bruges ?? Men eller er et ventilationsfirma nok vær at spørge.

Mvh Jan J
Ellers prøv at tale med en ballonklub. For a fylde varmluftsballonerne op har de en motoriseret propel til at blæse luft ind med. De må kunne sige hvor man får sådan en.

@Rune: jeg tror ikke du finder en propel på 1...1.5 m i diameter i en modelbutik...

Bent.

Tak for alle jeres svar... lige pt. har vi ikke en ultre let flyveklub lige i nærheden, men vil da prøve og ringe til en.. Jeg regnede egenligt heller ikke med at man "bare lige" snittede en propel, da jeg ikke har en pind begreb om hverken vinkelen eller hvilket træ der skal bruges, jeg har sat et par billeder ved som prjektet ser ud nu.

Hej Patter   På RC unionen hjemmeside i forum er der en flypropel til salg til under 2000 det må være det du skal bruge. HUSK AT MONTERE ET GITTER RUNDT OM PROPELLEN SAMT PÅ FORSIDE OG BAGSIDE.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis