fugtig zone - pudsede bjælkevægge

Efterhånden som jeg kommer længere med planerne om den forestående badeværelsesrenovering, og har sat mig ind i diverse byggereglementer, så bliver jeg mere og mere forvirret.

Væggene i lejligheden er pudsede bjælkevægge, og den oprindelige plan var, at vi kun ville montere fliser i brusenichen - og så opsætte væv på de pudsede vægge i resten af badeværelset. Efter at have læst malerfagets behandlingsanvisninger (http://mba.evia.dk/?id=10), så er jeg dog i tvivl om dette overhovedet er tilladt. På nuværende tidspunkt er der ingen bruseniche i badeværelset, i stedet er der opsat fliser på samtlige vægge op til en højde på ca. 1.80.

Er der nogen der umiddelbart ved, om jeg bliver nødsaget til atter at opsætte fliser på samtlige vægge? I så fald bliver badeværelset temmelig meget dyrere end beregnet - og vi så ikke den finish, vi egentlig efterstræber (er ikke meget til fliser).

På forhånd tak

<p>For første gang ejer af egen bolig - så skal det sgu gøres ordentligt ;-)</p>
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du kan sagtens opsætte glasfilt eller væv på væggene udenfor brusenichen. Du skal bare huske at der hvor der er vådzone skal du have en vådrumsmembran under filten/vævet. Det står iøvrigt også beskrevet som en mulighed i dit link.
Det, der gør, at jeg bliver i tvivl, er at man i figur 2 (vægge i fugtig zone) har sat rød cirkel i de nederste to rækker - altså også der, hvor der står bræddeskillevæg. Ved ikke om en pudset bræddeskillevæg skal betragtes som en bræddeskillevæg eller noget andet.

Ville umiddel bart virke mærkeligt, hvis jeg skulle til at sætte fliser helt op til loftet i HELE badeværelset, alternativt rive væggene ned og erstatte dem med vandtætte skeletvægge

(forvirret)

<p>For første gang ejer af egen bolig - så skal det sgu gøres ordentligt ;-)</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den tabel 2 du henviser til omhandler slet ikke de vandtætte malebehandlinger (altså en godkendt gummimembran under filt og maling). Den omhandler kun vandafvisende overflader eller flisebeklædninger med/uden membran.

Så længe tætningssystemet er godkendt er det ikke noget problem. Iøvrigt er flisebeklædningen uden tætning heller ikke engang godkendt så det hjælper dig ikke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også