Gøre vægene i kælder pæne.

Hej
Hvis jeg skulle vægene på det her kælderrum pænt, hvad ville i så anbefale ??
Kælderrummet ligger under min kommende lejlighed.



<p>&#160;.....</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville banke alt løstsiddende puds ned - hvis der er kalket (kunne det se ud til) skal du også have renset af for dette. Brug en stiv børste/stålbørste om nødvendigt. Vask herefter væggene ned med et grundrensningsmiddel, lad tørre, og få så en murer - eller hvis du selv er ferm med et pudsebræt til at pudse/vandskure på ny. Skal det gøres efter bogen skal væggene sandsynligvis fuges om inden pudsning/vandskuring. Afsluttende behandles med en diffusionsåben maling - helst cementbaseret/organisk som fx Cempexo eller Skalcem.

Det er et møjsommeligt arbejde, men du får de sundeste/flotteste vægge på denne måde, med et resultat som kan holde til den høje fugtighed som alt andet lige må antages at være i rummet.

Sidst, men ikke mindst, skal du sørge for at rummet er tilstrækkeligt udluftet. Få evt. monteret ventiler i vinduerne eller i facademuren. Det er alfa og omega når vi snakker kælderrum.

Mvh
KJ
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

I tillæg til KJ - har gode erfaringer med at trække et meget tyndt lag betonpuds på. Er du ikke en "haj" med et pudsebrædt, kan du bare trække pudset på og trække det over med en fugtet kalkkost, når det er næsten tørt. Giver et rustikt look.

Efterfølgende kan det kalkes, hvilket er en lidt billigere (men kræver mere arbejde) løsning end cempexo.

Denne løsning bliver IKKE så pæn som KJ's, men er et alternativ og passer ret godt til et gammelt kælderrum.


Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også