puch maxi køre dårligt

hej er ny herinde og har et problem der irriter der mig. så håber der en der kan hjælpe mig. med min puch maxi k. alt er standart, undtagen udstødningen det er en 28mm som ligner en original, den er ny. Alle pakningerne er nye. Luftfiltret er nyt. Stempel nyt. Jeg har indstillet platinerne 0,35 Men jeg forstår ikke at indstille tændingstidspunkt. Nålen sat i anden hak for oven. Jeg Satte en 48 dyse i min firk karburator men den vil den ikke give bundgas. Så satte jeg en dyse 52 i men den vil den heller ikke køre med. Men hvis man trykker på chokeren køre den lidt bedre. Den køre bare godt hvis man holder sin hånd der hvor luftfilteret skulle sidde. Den kan godt stå i tomgang. Håber at i kan hjælpe mig
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke noget luft filter på ? så se at få et monteret. Der er jo en grund til at der er luftfilter på en kaburator, og det er ikke bare for at rense luften for eventuelle fluer o.s.v. der skal være noget luftmodstan til kaburatoren ellers trækker den for meget luft ind og mindre benzin.

Prøv at skifte luftfilteret til et nyt, det skal man faktisk gøre mindst hvert andet år på en knallert, det sænker bezinforbruget.

Men ellers har jeg ingen forklaring på hvorfor din motor ikke vil kører ordentligt, hvis det er standart dele der sidder på. Er det et forsøg på at få den til at køre stærkere end de 30 kmt. Gider jeg ikke hjælpe dig.

Skrevet af jonaspaulsen den 12-02-2009 18:32
hvordan stiller man tændingstidspunktet?
Der skal du bruge en lille lampe og et måle instument til cylinderen. Og så skal du kende målene for stempel højden. det er jeg slet ikke inde i. Min Totakts motor er på 300 cc. og 24 Hk. hvor stempel højden skal være 2,7mm.
(Og topfarten er 130 Kmt.)

Tak for hjælpen. jeg har renset kaburatoren, så satte jeg en dyse 54 og det viker. Den køre godt nu

puch maxi tænding tidspunktet er 1 mm. før top.

eller 1.2 mm før top.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis