isolering af ved udskiftning af tag

i mit ny indkøbte hus skal jeg ha nyt tag. og da der ikke er isoleret i forvejen skal det selvfølgelig gøres. men hvad siger kravene til isolering hvor mange mm skal der være.
skal lige siges at tagetagen er udnyttet..
formeldig er der ikke meget plads til det nu. men tømmeren snakkede om og hæve spærene så der er plads til isolering. hvad bruger man normalt  til hævning af tag?

huset er i øverigt fra 1902 hvis det gør nogen forskel.

 do it youselv

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
BR krav til lofter incl skråvægge er en U værdi på 0,15 ved renovering. Det svarer til ca. 250 mm. MEN din tømrer kan og må vurdere om udgiften er rimelig. Altså din tømrer, dig og teknisk forvaltning skal snakke sammen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
okey. hvor meget forskel er der hvis man isolere med f.eks 150mm i forhold 250mm.? her tænker jeg på isoleringen even.
vil selvfølgelige ha den bedst mulig isolering. men kunne forstille mig det ville kræve en masse ekstra arbejde for og lave plads til isoleringen. men kan godt være det bare er mig.
for det er jo ikke prisen på isolering der gør forskellen

 do it youselv

en grov beregning:
ved 100 m3 vil mervarmetabet ved at nøjes med 150 mm være 0,1 watt/m3/C På en måned med en konstant temperaturforskel på ude og inde på 20 grader givet det 144 kWh. Altså nok ikke de store penge pr år, afhængig af energiprisen for din varme. Men hvis håndværkerprisen for det ekstra isolering ikke er urimelig er det givet godt ud. Spørg under alle omstændigheder på teknisk forvaltning
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
okey takker for svarene. jeg overtager først huset på søndag. så kan jeg få undersøgt hvad der er plads til. min tømmere som skal lave noget af arbejdet. har garanteret nogen forslag. og han er heldigvis billig.

 do it youselv

Vi har lige lavet tag for en kunde, de havde heller ikke plads til så meget isolering, de havde kun 100mm da vi startede, ud med alt det gamle isolering også der blev påforet 245 mm spærtræ på spærene , og kunden fik så 245mm ny isolering over det hele.

De har mærket et væsentlig forskel på temperaturen indendørs, faktisk hele 4 grader højere temperatur i hele huset end før vi lagde nyt tag på, ved samme indstilling på all termostator som tidligere.

Og de havde problemer med at holde varmen natten over når det var rigtigt koldt, pga. for få antal radiatorer og for små, men er slet ikke et problem mere, så de kan tydeligt mærke forskel.
Annonce
Hej

Ved udskiftning af tag skal isoleringskravene i nyeste bygningsreglement opfyldes, eller der skal fremlægges en rentabilitesberegning på, at det ikke er rentabelt at opfylde kravene.

Der er ikke kørt så mange retssager på dette endnu, men de kommer nok, for jeg tror mange "glemmer" denne regel, og både husejeren og den udførende håndværker kan gøres ansvarlig, hvis kravene ikke er opfyldte.

Og hvorfor ikke isolere godt, for en ting er sikker: prisen på energi stiger!
Var det noget med listetækning på dit hus?
Jeg har mit eget firma og vil gerne give et uforpligtende tilbud hvis det har interesse.
Jeg kan kontaktes på tlf: 20 67 45 50
eller mail. [email protected]

Venlig Hilsen
LEJTagdækning
v/Lars Emil Johansen
Ja, efterisolering i forbindelse med tagrenovering kan vist altid betale sig, så dyrt er det ikke, men har en stor effekt.

Og når priser på el og olie bare stiger og stiger og stiger......

Så kan det jo kun være en god forretning at få efterisoleret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis