Gulvvarme virker ikke mere

Efter nylig installation af jordvarme i et hus med gulvvarme i badeværelset og radiatorer i badeværelset, kan vi ikke få vores gulvvarme til at virke igen.

Hvis radiatorerne er åbne kommer der ikke varmt vand ud til gulvvarmen. Hvis vi lukker radiatorerne kommer der fint med vand til gulvvarmen.

Der er luftet ud.

Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?


Med venlig hilsen

Claus Holm
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har med et lignende problem, for flere år siden, haft held til at få gang i gulvvarmen, ved at lukke alt andet overhovedet i hele huset og så fuld skrald på cirkulationspumpen, vist nok i et døgns tid. Så kom der varme i de 2 gulve det handlede om.
Det er ikke fordi du bare er utålmodig? :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvilket fabrikat af Jordvarme har du ?

Jeg ved at NIBE kører et system med ESV (ekstra shunt ventil) hvor det varme vand først løber igennem radiatorerne -og derefter igennem gulvvarmen !


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Tak for de mange inputs.

Min varmepumpe er fra IVT.

Jeg forsøgte i går i ca. 1 1/2 time med at køre med lukkede radiatorer, og det gav som sagt varme i ventilen til gulvvarmen. Efter 1 1/2 time meldte varmepumpen så om for højt varmebærerdelta, hvilket jeg antager er fordi jeg begrænsede flowet.

Jeg ved ikke hvordan jeg skruer op for cirkulationen som ktm skriver.


Med venlig hilsen

Claus Holm
Min cirkulationspumpe har 3 trin!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
hvad har du af regulering af gulvvarmen?? nogle steder hvor der er lavet gulvvarme er der lavet en slags omløb. omløbet er okay at have når at man feks har oliefyr men til et jordvarme anlæg skal det fjernes da det ellers kan indvirke i at der ikke kommer varme i gulvet da alt vandet ellers vil løbe igennem omløbet og ikke igennem gulvvarmen som det skal. Men har prøvet at stille rasiatoren på feks 2,5 også se om der så kommer varme i gulvet
højt varmebære delta betyder at anlæget køre med den højst mulige temp på fremløbet.Hvis jeg ikke husker meget forket vil denne fejl rette sig selv når temptur falder igen på fremløbet og ja anlæget går i fejl fordi du har begrænset flowet

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Kan du prøve at fortælle lidt mere om det omløb? Jeg er ikke helt med på hvad det er.

Gulvvarmen bliver styret af en alm. termostat som der sidder på radiatorerne. Den har jeg skruet helt op.

Med venlig hilsen

Claus Holm
et omløb er at der sidder et rør imellem frem og retur dette rør har til formål at holde forsygningen frem til gulvvarme kredsen varm når at termostaten er lukket men i dit tilfælde skal der ikke være noget omløb da termostaten altid vil stå åben på grund af den laver fremløbs temptur dit jordvarme anlæg har.
Men noget helt andet er har du prøvet at stille radiatoren på feks 3 også skrue helt op for gulvvarmen og se om det er løsningen for noget kunne tyde på at det er fordi at vandet løber den nemmeste vej rundt og det er så igennem radiatoren men ved at begrænse flowet igennem radiatoren kan man måske tvinge vandet ned i gulvvarmen i stedet

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Tak for uddybning. Jeg har vedhæftet et billede i det første indlæg. Kan du se om det er et omløb der sidder mellem frem og retur?

Jeg har nogle dage kørt med radiatorerne på 3. Det giver marginalt mere varme i gulvet men til gengæld kræver det en generel højere fremløbstemp. for at holde huset varmt.

Takker!

Med venlig hilsen

Claus Holm
efter hvad at jeg kan se så er der ikke lavet omløb med mindre at det sidder lægere nede i skabet. for de to rør man ser er fremløbet der kommer op ad gulvet(jernrøret) for at gå igennem termostaten og videre ned i gulvet igen (kobberrøret)
Hmm kom til og tænke hvad sker der hvis du lukker helt for radiatoren kommer der så varme i gulvet ??eller bliver det ved med at være kold og har du prøvet at give termostaten et lille slag på siden med en hammer og evt prøvet at rykke lidt i stiften der sidder på termostaten for at se om det er termostaten der har sat sig fast.
hvor høj en retur temptur kører du med på anlæget ??
Har du nogen mulighed for at kunne komme til returen og mærke på hvor varm den bliver ??
hvordan har du udluftet gulvvarmen ??for på billedet kan jeg ikke se nogen luftskrue

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis