Volvo penta MD11D

Hej er der nogen der kender denne motor MD11D 2 cylindre 25hk ved 3000omdr Født med ferskvandskøling.

Jeg tinker på om man kan få reservedele til den da den kun er lavet i en begranset periode. 1979-1983 eller noget i den stil. Det lyder som en fin motor men man kan jo blive snydt.

Har den ellers nogen sygdomme som man skal tage sig i agt for.

MVH Erik...

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Prøv at slå MarinePartsEurope.com op på nettet. Der er alt om din motor. Tror det er en fin motor, det er den sidste generation af volvo diseler med separate cylindre og topstykker. Den eneste maskine du aldrig må købe er V P md 1, 2 eller 3B, det er de ringeste maskiner Volvo nogensinde har lavet.

MVH Finn
MD 11D og MD 11C er i princippet samme motor, men med forskellige gearkasser fra fabrikken.

De har identiske topstykker, cylindre, starter, olie og brændstofpumper, dyser, udstødningsbøjninger og andre dele.

Jeg har 1 stk af hver stående i garagen. De har begge en dårlig cylinder. I begge tilfælde den forreste mod svinghjulet.

Da jeg ikke har en skid forstand på motorer, opgav jeg mit projekt med at lave en god motor.

Jeg købte en ny 3 cyl. Beta 25 i stedet for.

Det lyder rigtigt godt så kommer der nok sådan i LM`ern her inden længe.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
hej dybvad har du bare to motore til at stå og ruste op eller skal de ud du må gerne ringe 20311960
Skrevet af Finn Gevind den 10-02-2009 02:35
Hej 
Den eneste maskine du aldrig må købe er V P md 1, 2 eller 3B, det er de ringeste maskiner Volvo nogensinde har lavet.

MVH Finn


Hvorfor er det de ringeste ? med tanke på hvor mange af dem der stadig er  brug så kan de da ikke være så ringe! jeg vil da mene at 30-40 år for en marine motor ikke er så dårligt enda.
Annonce
Hej C C

Problemet med lige den konstruktion er kølevands overgangene mellem cylinder og topstykke, der næsten ingen pakflade, og hvis motoren så er saltvandskølet begynder tæringen af godset i kølevandsovergangene, med det resultat at pakfladerne bliver endnu mindre, med sprængte toppakninger til følge. Hvis motoren er født ferskvandskølet, så kan de som køre lige så længe som alle andre motorer.

Mvh Finn
jeg mangler en god aksel til min vandpumpe. Den jeg har er med nogle slemme grater. Nogen der kan hjælpe?
Hej
Nogen der ved
om et udstødningsmanifold fra en md 2 , passer til en md 11 d
mvh
Michael


  Michael K
Hej Michael

Det gør den. De ydre mål er de samme på md 2, md2 b og md 11 c/d

Mvh Finn
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis