Vw LT35 vil ikke rigtig trække

Hej. Jeg kører en LT 35 fra 2001. Det er som om den ikke rigtig kan trække mere. Mellem 2000 og 3000 omdr. hvor turboen ellers burde hjælpe til, er det som om den hugger lidt og nærmest ikke vil tage gassen rigigt.

Hvad kan der være galt??
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det første vil nok være brændstoffilteret , det er mest sansynligt at det er stoppet , prøv at skifte det
kan selvfølgelig godt være andet der er galt , er den begyndt at bruge mere olie eller vand end normalt , eller lyder anderledes kan det jo godt være noget der er istykker , men størst chance for at det kun er filteret , det bør du skifte mindst en gang om året
hvis den ikke bruger vand og olie , kan det selvfølgelig godt være en justering , men ikke særlig sansynligt hvis der ikke har været rørt ved den kort før problemet kom
men det er en ret alm årsag med lige de symtomer at det er brændstoffilteret
hvor det lige seder på en LT ved jeg ikke , men følg slangerne fra pumpen , så er det nemt at finde
Hmm, tjek vagcars.dk der er kompetancen omkring den slags. Jeg har et kabel til at udlæse bilens computer, så hvis du finder en der har det og får en fejludlæsning ville det hjælpe meget.
Der er en sensor, kaldet MAPsensoren, der kunne give de symtomer du nævner. Den står i loggen.
Er det fuldstændigt kanstant eller periodisk?

Ja det kan godt være den bliver nødt til at komme på værksted. Ville bare lige høre om det kunne være et eller andet simpelt. Bilen har gået 105000 km, så turboen burde da ikke være slidt op allerede vel??

Fejlen er der konstant.

har du prøvet at skifte det filter , det er da den mest sandsynlige årsag , og det er ret simpelt at skifte
ingen grund til at male fanden på væggen før de mest sansynlige ting er prøvet
nej turboen burde ikke være slidt op ved 105000 km det var noget andet hvis dende kørt flere 100000 km

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Jeg tør godt vædde en kop øl på, at det er lort/vand i brændstoffilteret, der er årsagen.
Jeg har lige været ude for det samme, i tilslutning til en optankning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af bredker den 10-02-2009 17:45
har du prøvet at skifte det filter , det er da den mest sandsynlige årsag , og det er ret simpelt at skifte
ingen grund til at male fanden på væggen før de mest sansynlige ting er prøvet


Nu var det altså også hvis ikke det var filteret den var gal med, at den måske skulle på værksted. Ingen grund til at piske stemningen op.
Og nej jeg har ikke prøvet at skifte filteret endnu.
Man må jo også høre hvad andre mener problemet skulle være.
Men jeg vil da selvfølgelig starte med filteret, da det jo nok er til at over komme rent økonomisk.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også