Male badeværelse

Hej!

Jeg har netop overtaget en lejlighed, hvor badeværelset ikke har særlig pæne vægge. Væggene er af noget hessian tror jeg, og hænger i hjørner og samlinger.

Jeg overvejer at rive det ned, for så at male væggene. Væggene er af noget gasbeton vil jeg tro. I hvert fald noget beton.

Da pengene ikke hænger på træerne, skal det være en nogenlunde økonomisk løsning jeg skal finde. Kan jeg købe noget vådrumsmaling og male, eller skal væggen "forberedes" inden jeg kan male ?

Mvh
Nicolai
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nu nok gå i Jem og fusk og købe en rulle glasvæv en spand vådrums klæber og noget vådrums maling.
Det vil du sikkert blive glad for, en rulle med 25 m, 1 m bred koster omkring 130 kr.

Det er nemt at sætte op og husk i hjørnerne, skal vævet skæres, så vævet ikke går rundt hjørnet.
hjørnerne får så lige en vinylfuge som kan overmales..
Ja det kan det da, men hvilken maling som er bedst må du spørge efter i byggemarked, eller hos en maler..
Hvis det skal være billigt, så hiv lortet ned, køb en spand sandspartel og spartel væggene så godt du kan og slib dem. Grund med noget microdispers og mal med en maling i glans 20, 25, eller 30.

Du kan også male direkte på gasbetonen. Men du er nok nødt til at give det noget microdispers alligevel.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hej!

Men hvad med overvejeler omkring fugt- og vådzoner og dermed vådrumsikring. Det e rjo vigtigt.

Furius: Hvorfor skal vævet skæres i hjørnene, så vævet ikke går rundt om hjørnerne? man kan da godt fuge oben på væv der går rundt på hjørnene?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Annonce
vævet kan trække sig sammen når limen tørrer, så det trækker sig ud fra hjørnet. Derfor lad det støde helt op til hjørnet fra begge sider

mvh jan
Tak for svarene. Det bliver en gang microdispers, og så ellers bare maling glans 25. Var nede at snakke med malerhandleren i dag! :)
Sad lige og søgte lidt mere på det her - og ved ombygning, så SKAL der tilsyneladende monteres vådrumsvinyl eller fliser i "vådzonen" - der må man altså ikke nøjes med at male. Spørgsmålet er vel så, om man kan tale om en ombygning i dit tilfælde?

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=232&a=2902

<p>For første gang ejer af egen bolig - så skal det sgu gøres ordentligt ;-)</p>
Yderligere et godt link


http://mba.evia.dk/UserFiles/File/Vaadrum/maling%20og%20vadrum.pdf

<p>For første gang ejer af egen bolig - så skal det sgu gøres ordentligt ;-)</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også