ABS defekt

Hejsa

Jeg var til priodisk syn med min polo fra 97. Den dumpede på defekt ABS system. Kontrollampen har ikke lyst, men den kan jo være defekt eller pillet ud. Fejlen var at bilen skrider ud på højre baghjul. Hvad kan årsagen være?

Jeg har selv overvejet om det kan være fordi at sensoren måske er defekt og så kobler den abs systemet fra.

Hejsa Jeg var til priodisk syn med min polo fra... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ups glemte lige at skrive at jeg ikke er automekaniker og ikke har helt vildt forstand på biler (men har forstand på elektronik, og skiftet 1 ABS føler på min egen bil...! jo rigtig nok hele 1) - så er du advaret :LOL:

p.s. på min rover 820 kan jeg kortslutte et stik under rattet og derved få udlæst ABS fejlkoder (bosch system) - ABS lampen blinker med bestemte intervaller som så kan tælles og derved kan man slå op og se hvilken/hvilke følere som er deffekt og årsag til at den lyser op - jeg har selv benyttet dette og virkede upåklageligt.
Hej igen
Det gik ikke med at sætte modstande ind over stikkene. Er der nogle der ved hvilke ben der skal kortsluttes på stikket for at kunne udlæse fejlene?

nej den der med modstand istedet for føler går ikke
abs lampen slukker ikke igen før systemet har modtaget indput fra alle hjul

og det kommer der først når hjulene kører

 

der er ikke noget trick til at udlæse fejl på en vw
der skal tilsluttes en computer

 

du kan evt. oprette dig som bruger på www.vagcars.dk (gratis) og spørge i forumet om der er nogen der kan hjælpe dig med en fejludlæsning i dit område
der er masser af folk der inde som har grejet og eksertisen og som er klar til at hjælpe

Jeg har haft lignende problemer med en Polo af samme årgang. Jeg brugte hele 300 kr på at få en fejludlæsning hos en VW mekaniker, der så præcist kunne sige hvilke(n) føler(e) der var defekt. Jeg havde også vildt svingende værdier med et alm. ohm-meter. Samme udlæsning gav også lidt andre oplysninger om bilens tilstand, så det fiksede jeg ved samme lejlighed. Alt i alt en god "investering" med sådan en udlæsning.
Annonce
Ja. Jeg har også ringet til et værksted og kører bilen ned til dem. De laver en udlæsning med det samme. pri: 285,- . De sagde yderligere at det 100% var en føler eller flere der var defekt. Og med hensyn til den lampe der også lyser-cirkelen med udråbstegn-så kunne det være et signal fra mine bremsefølere (som jeg ikke vidste jeg havde), Men den skal til udlæsning så det skal nok blive interessant ;-)
Hej gutter
Jeg fik lavet en udklæsning, og rigtigt nok - 3 defekte følere. Ligesom jeg havde målt mig frem til. Men det er nu rart at få en computer til at tjekke efter. Så nu skifter jeg følerne og så skulle den være hjemme :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis